عرض ادب و احترام خدمت دوستان عزیزم . معذرت بابت تاخیر در بروز رسانی سایت. یکم از فضای واردات سال 99 دور میشیم و یک فلاش بک به گذشته نه چندان دور بزنیم 5 سال و نیم پیش گمرک تهران سال 1394 شمسی . زمانی که این مملکت اولین ورود اکتروس های نسل 4 و بروز شده رو تجربه کرد اون زمان قانون واردات تا ماشین های 5 سال کار بود اکتروس های نسل 4 مدل 2012 و 2013 بودند . تعداد 5 دستگاه نسل4 بصورت شخصی وارد شد حجم موتورهای همه 1851 بود اون موقع راننده های عزیز نمیدونستن که 510 اسب بنز 6 سیلندر هست و دیگه از موتورهای 8 سیلندر خورجینی پرقدرت زیر کابین های تپنده این سلاطین خبری نیست . زمانی که این اکتروسا وارد ایران شدن هنوز تو عراق و ترکیه و روسیه خبری از نسل 4 نبود و این مملکت اولین پرچم دار نسل 4 مرسدس های اکتروس نسل 4 ایران شد . 120 دستگاه اکتروس در مدل های 2007 تا 2013 ، 10 دستگاه ولو اف اچ نسل سه و چهار پانصد مدل های 2012 و 2013 ، 530دستگاه رنو پریمیوم 460 با مدل های 2011 تا 2014 صفر و کارکرده و 500دستگاه داف ایکس اف صفرکیلومتر و کارکرده مدل 2012 تا 2015 پرونده واردات سال های 93 و 94 بود و نیمه دوم سال 94 واردات ولو و بنز ممنوع شد و راه برای جولانگاه رنو و داف به ایران باز شد و به یکباره این دو برند کامیون سازی در ایران جای پای خود را محکم کردند خوبی این دو برند و رو بورس بودن هردو این بود که هم صفرشون وارد میشد و هم کارکرده شون و از قیمت های بسیار خوبی برخوردار بودند به طوری که اون روز تو بازار رنو 290 میلیون قیمت داشت و داف صفر 450 میلیون تومان داف های کارکرده هم قیمت هاشون 330 تا 380 میلیون بود اکتروس هم رو 700 میلیون بود . تمامی ماشین های بالا از گمرک ترخیص شده اند و در جاده های اروپا و ایران مشغول تاخت و تاز هستند. امیدوارم که لذت ببرید و نظرات روی این پست ها به عالی ترین شکل ممکن باشد اگه نظرات عالی باشد پست درجه 1 خواهم گذاشت. تاکید میکنم اگه نظرات بیشتر بشه پست تاپ خواهم گذاشت.
این پست در دو قسمت ادامه دارد ادامه ش رو بعد خواهم گذاشت.
یادش بخیر چه قیمت هایی 😄😄
فکر میکنم همه اینا پلاک شدن و عکس بیشترشون و تو جاده دیدم
بله وحید جان بیشترشون ترخیص و پلاک شدند و فقط دوتا بنز و دوتا رنو مونده که اونا هم بزودی ترخیص میشن.
چه جالب ما سال ۹۴ هم واردات داشتیم من فکر میکردم که واردات الان اغاز شده عجب ماشین هایی تو گمرک خوابیده بودند نسل ۴ های اکتروس اون سال حکم یک پورشه یا فراری داشتند برای ایران اون نسل قبل های اکتروس هم که ثابت شده هستند اقا مانی دستت درد نکنه پست های شما واقعا حرف اول رو میزنه شما رو دست پیج های ماشینی فضای مجازی هم زدید روزی نیست که بازدید کننده ها اینجا نیان یک پست درجه ۱ از اقا مان نبینن.
ممنونم از شما سهند خان عزیز بله ما تو ه مرحله واردات داشتیم که اولی از اوایل ۹۲ استارت خورد دومی از اوایل ۹۴ و سومی هم که مربوط به الان میشه از اذر ماه ۹۸ استارت خورد.
اقا مانی این ولو ۵۰۰ وارداتی نسل ۴ سفید رنگ چه قیمتی داره همونی که تو یکی از عکس ها کنار یک سواری میستسوبیشی هست؟
بله اون موقع این نسل ۴ رو تا ۶۵۰ میلیون هم میگفتن ولی سال ۹۷ تو گرونی ها ۹۰۰ میلیون معامله شد وارداتی از المان و کارکرد هم اون موقع ۱۲۰ هزارتا بود.
ماشالله چه ماشین هایی …… عشقم رنو
ایندفعه که میخواد منفجر کنه بازار ایران و …..
بله رنو هم جز بهترین هاست
اگر این حکومت محترم اجازه بدن ، صنعت حمل و نقل ایران خیلی بهتر از اینا میشه . عراق با عراق بودنش این ماشینارو دارن اوراق میکنن ، ولی ما هنوز تو حسرتشونیم .
داداش هادی تو المان هنوز این نسل داره کار میکنه ولی تو یک فیلمی که من دیدم تو اربیل خیلی از اینا میارن پسر عموم هفته گذشته بار برده سمت اربیل میگفت فقط سقزی ها ریخته بودن تو این نمایشگاه های اربیل داشتن اکتروس میخریدن که ببرن تهران واسه پلاک.
والا منم فیلم های اوراق کرنشونو زیاد میدیدم . از مان TGA گرفته تا اکتروس نسل ۴ ولی باور نمیکردم ، یکی از دوستان رفته بود عراق ، میگه رفتیم بخاری درجا بخریم ، داشتن اسکانیا های تاپلاین رو اوراق میکردن ، فیلمم گرفته بود اتاق اسکانیارو با سنگ فرز تیکه تیکه میکردن ، شاسی هاشونو چیز مینداختن ضایعات . به نظر من شاید قطعه و لوازم یدکی وارد نمیشه عراق ، به خاطر اون ماشینای درحد نو رو اوراق میکنن و از قطعاتش استفاده میکنن .
ممنون از شما هادی خان بله اگر اجازه بدن و کار بذارن درست انجام بشه مثل الان که ماشینای تاپ وارد شده ماشینای بیشتری هم وارد خواهد شد.
اوووف خدا چه جیگرهایی ببین چخبر بوده ۵ سال و نیم پیش تو این مملکت مانی دستت درد نکنه با این پستت حسابی ترکوندی ها من که دیدم واقعا لذت بردم چه برسه به صاحبان این ماشینا که چه لذتی باهاشون میبرن خدا برکت بده به راننده هاشون واقعا حرف ندارند .
چاکرتم کامران خان مخلصیم بله داداش تازه اگه از نزدیک اینا رو ببینی چی میگی فک ادم میفته از نزدیک اینا رو میبینه.
خداشاهده اکتروس های نسل ۳ واقعا چه جیگرهایی هستند کوهی از امکانات و اپشن هستند حتی رنو ها حتی داف ها و ولو ها برق سه فاز از کله مون پرید دستت درد نکنه مانی جان با این پستت.
داداش اکتروس نسل ۳ کلا نسل طلایی و شکوفایی مرسدس در صنعت کامیون سازی هست همه شون ماشین هستند.
به والله نمیخوام حرفی بزنم که بعد بگن بهروز فقط تعصب رو برند المانی داره ولی حضرت عباسی امکانات اکتروس های ام پی ۳ رو با ولو اف اچ ۵۰۰ مونتاژ سایپا قیاس کنید ماشین سال ۲۰۱۲ اروپا امکانات رفاهیش از ولو ۵۰۰ الان زمین تا اسمون که چه عرض کنم اختلاف شون تو امکانات اصلا قابل قیاس نیست در اینکه ولو ماشین خوبیه شکی نیست ولی هرکی از ولو بیاد پشت رول ماشینایی مثل داف یا بنز بشینه اون وقت میفهمه ماشین چیه
بهروز خان هرکی رو یک چیزی تعصب داره و عاشقشه عشق شما به بنز بینهایت هست و خواهد بود داداش همه ی ماشینای اروپایی ماشینای توپ و درجه ۱ هستن منتها رانندگان زحمتکش ایرانی حق شون سوار شدن چنین ماشین هایی هست نه فاو و البرز و دایان اشغالان چینی درجه ۳.
برادر خوبه داری میگی ولوو مونتاژ سایپا…
مونتاژ سایپا یعنی حداکثر سود برای شرکت و حداقل اپشن برای ماشین….
ولوو نسل ۳ وارداتی فول اپشن هم هست… افهاش های کمپن که فول اپشن هستن… که هم کلاس بنز های mp3 هست….
ماشین مونتاژی رو نمیشه اصلا با وارداتی یکی کرد…..
تو نمایشگاه سال ۹۷ هم شاهد حضور بنز ۱۸۴۴ ایرانخودرو بودیم که میشه گفت فقط اتاق بود و شاسی و موتور…. هیچ اپشنی نداشت..پس نمیشه همه رو به یک چشم دید
البته اقا امیر دلیل نیومدن اکترو ام پی ۳ تا جایی که خیلی ها میگفتن این بود که تعدادی بالایی از هشت سیلندرهای این نسل رو ایران خودرو برای ارگان های نظامی وارد کرد و تعدادی رو هم مونتاژ کرد
هرکی بیاد پشت بنز بهش نه نمیگه دست مانی هم درد نکنه با این پست هاش روانم شاد شد این همه اکتروس رو دیدم
مخلصیم اقا بهروز عزیز
ممنونم از نظرات دوستان عزیز
یادش بخیر اون آکتروس نفره ای تیپ۴ چه غوغایی کرده بود اون روز هااا
برادر خوبه داری میگی ولوو مونتاژ سایپا…
مونتاژ سایپا یعنی حداکثر سود برای شرکت و حداقل اپشن برای ماشین….
ولوو نسل ۳ وارداتی فول اپشن هم هست… افهاش های کمپن که فول اپشن هستن… که هم کلاس بنز های mp3 هست….
ماشین مونتاژی رو نمیشه اصلا با وارداتی یکی کرد…..
تو نمایشگاه سال ۹۷ هم شاهد حضور بنز ۱۸۴۴ ایرانخودرو بودیم که میشه گفت فقط اتاق بود و شاسی و موتور…. هیچ اپشنی نداشت..پس نمیشه همه رو به یک چشم دید
مقایسه دو ماشین وارداتی و مونتاژ بنظرم کار درستی نیست و الان هم اگر بخواد مقایسه قطع به یقین برندگی امکانات رفاهی ماشن هایی نظیر بنز داف اسکانیا ورنو واویکو بهتر از ماشین های ولو خواهد بود اون مرسدس های ۱۸۴۴ هم طبق گفته اقا کامران برای ارگان های نظامی به تعداد حدود نزدیک ۲۰۰۰ دستگاه در تیپ های هشت سیلندر و در قدرت موتورهای ۵۴۰ ، ۶۰۰ ، ۵۰۰ ، ۴۸۰ اسب برای ارگان های نظامی وارد شد و متاسفانه جز تعدادی با پلاک شخصی و تعدادی که ایران از این نسل مرسدس بی نصیب ماند.
مقایسه ماشین مونتاژ و وارداتی اصلا درست نیست ، اما اگه دو مدل وارداتی یا مونتاژ بنز و ولوو رو مقایسه کنیم ، متوجه میشیم که بنز با اختلاف زیاد از ولوو جلوتره . اگه از لحاظ آپشن هایی مثل بوق حلزونی و هدلایت بخایم نگاه کنیم مسلما ولوو خوبه ولی اگه به کیفیت توجه کنیم ، میبینیم که یه اف هاش رو یک میلیون کیلومتر تعمیر میشه ، در حالی که موتور اکثر اکتروس های مدل ۸۲-۸۳ هنوز پلمپه .
اولا پلمپ موندن موتور همش به راننده و بار هایی هست که به ماشین میزنن….وگرنه ولوو هم داریم که بالای ۱ میلیون بوده و پلمپ بوده….
حالا چون ولوو بع اسم قلدر و سگ جون معروف شده همه شلاقش میزنن…پس تعمیر موتور زود تر موئدش میرسه
دوما اصلا به نظر بنده پلمپ بودن موتور تو کیلومتر بالا معیار خوبی و … نیست…بنز که مثلا از سالد۸۲ پلمپ هست هنوز هم بازده و قدرت اون زمان رو داره؟،قطعا خیر…
این سیاست دوران گذشته بود که ماشین بی خرج تا حداقل ۱۰ ۱۵ سال… الان تو اروپا کارکرد ماشین بالای ۵۰۰ ۶۰۰ هزار کیلومتر بره به قول معروف دیگع وقت خداحافظیه و تو خرج رفتن… فقط تو ایران افتخاره که ماشین من تا فلان کیلومتر پلمپه…
اصولش اینه وقتی ماشینت بازده سابق رو نداره موئد اورحال کردنه نه این که باش سر کنی تا فلان کیلومتر….وگرنه هر ماشینی رو سرعت ۷۰ ۸۰ دور موتور تو محدوده سبز باشه تا کیلومتر بالا پلمپه ولی بازم بازده قبل رو نداره…
از لحاز تکنولوژی هم تقریبا همه ماشین های اروپا تو یک سطح هستن دیگه… سنسور خط خوان و ترمز اضطراری و سنسور نقطه کور و دوربین های نقطه کور و ….
و هر برند رو یه نقطه قوتش مانور میده…مثلا اسکانیا روی ریتارد قوی…بنز رو سنسور ها و تکنولوژی های نو.. ولوو روی گیربکس قدرتمندی که داره و موتور ۶ سیلندری که قدرت بالا ازش بگیره…
مثلا بنز ابداع کننده ایینه های دوربینی شد.. ولوو ابداع چراغ های ال ای دی تتبیقی در سال های گذشته محور دفرانسیلی که بالاگیر میشه و دفرانسیل از مدار خارج میشه… که جدیدا اسکانیا هم این تکنولوژی رو روی ماشین هاش پیاده کرده…
داف با ارائه دادن اولین ماشین با استاندارد یورو ۶… و بالاخره هر برند با یه موضوعی….
در نهایت میشه گفت در حال حاظر ماشین های اروپا تقریبا در یک مقطع تکنولوژی هستن….در اروپا و نه در ایران… که ایشالا با متحول شدن ماشین هامون در اینده نزدیک متوجه این داستان میشیم.
هادی جان در اینکه بنز و ولو هردو ماشین های خوبی هستند شکی نیست اما بقول شما اکتروس هنوز هست مدل ۲۰۰۲ یا سال ۸۱ خودمون هنوز موتور پلمبه و دو میلیون کیلومتر کار کرده درکل بنز به نسبت ولو کم خرجه و بهترین کارایی رو داره در بین کشنده خبرهای خوبی در رابطه با بنز ورودش به اسران هست انشالله یزودی خواهیم گذاشت
انشالله که این بحث ها هرچه سریع تر تمام بشه و ایران ترانزیت همان طوری که به روزهای گذشته برگشته با قدرت ادامه بدیم و بریم جلو