اتوبوس دو طبقه به همراه نمای داخلی

با سلام خدمت همه همراهان و عزیزان ایران ترانزیت

امیدوارم که سرحال و سلامت باشید

این عکس ها برای آبان ماه سال گذشته هست که

با دوست و برادر عزیزم عرفان عرب زاده رفته بودیم شهرک دوری زدیم

و واقعا وقت نمیشد تا به الان این عکس ها رو اپلود کنم .

و در اصل عکس ها رو عرفان گرفته و من اینجا فقط اپلود میکنم .

و عکس هایی از داخل این اتوبوس هم گرفته شده که در انتها قرار گرفته

که حتما نگاه کنید من خودم اولین بار بود که داخل این اتوبوس و میدیدم .

و این توضیحات و از استاد عزیز آقای کاظم نیمه فروش هست که در تاپیک های گذشته ایشون به یادگار گذاشته بودن که بنده این تاپیک هم قرارش میدم .

با سلام اتوبوس دوطبقه نئوپلن در سال ۱۳۷۷ توسط ایران خودرودیزل به بازار ایران عرضه شد قرارداد سازمان پایانه ها با این شرکت برای ۲۸ دستگاه بود اما کلا ۲۰ دستگاه رو هم به زور تونستن بفروشن موتور این اتوبوس بنز ۸ سیلندر خورجینی مدل ۴۴۲ بود که ۳۸۱ اسب بخار قدرت و ۱۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکرد با گیربکس دستی زداف ۸ دنده تقه ای و با ۷۲ صندلی در بالا و پایین ، به علت اینکه در سال‌های اولیه کارکرد این اتوبوس پلیس راه فقط اجازه تردد در مسیر تهران به اصفهان را به این اتوبوس داد و از تردد آن در دیگر مسیرهای کشور ممانعت کرد متاسفانه در ایران نکام ماند و شکست خورد حتی بعدا که اجازه تردد در دیگر مسیرها هم به آن داده شد دیگر نابود شده بود و کسی از ادامه تولیدش در ایران استقبال نکرد از آن بیست دستگاه هم چند دستگاهش در آتش سوزی یا تصادف از بین رفتن چند دستگاه هم به علت نبود قطعات یدکی زمین‌گیر شدن و از رده خارج شدن و الان تعداد خیلی معدودی هنوز به صورت کارکرد دربستی در حال فعالیت هستند ، کارخانه نیوپلن کارخانه اتوبوس سازی مستقلی در آلمان بود که در سال ۲۰۰۰ میلادی توسط بخش اتوبوس سازی شرکت مان خریداری و زیرمجموعه گروه مان آلمان شد همچنانکه شرکت اتوبوس سازی سترا هم زیرمجموعه گروه بنز آلمان شد ، اتوبوس های اس سی ۴۵۷ هم نوع تک طبقه همین کارخانه نیوپلن میباشد که در آن سال‌ها تولید شدند .

.

خوب بریم حالا سراغ عکس ها :

.

این دو طبقه قهوه ای همچنان فعال هستش و

سرویس دربستی دانشگاه کار میکنه کدوم دانشگاه نمیدونم

ولی هر روز پشت ترمینال جنوب انتهای خیابان غفاری هستش و میبینمش .

.

در کل برای من واقعا جالب بود

برای اولین بار بود که داخل این اتوبوس و میدیدم و هیچ گونه تصویر ذهنی از این اتوبوس نداشتم

واقعا به زمان خودش و شاید حتی همین الان هم مقایسه کنیم

خیلی طراحی فوق العاده خوب و باحالی داشته و داره

و یه ارزو میمونه که بتونم یه دونه از این نئوپلن های دو طبقه گیر بیارم و

یه تست درایوش هم بزنم اون لذت شو بچشم ببینم چه جوریه

.

با تشکر از صبر و حوصله شما عزیزان

درباره vahid.1995

Avatar photo
با سلام یک عدد عشق رانندگی هستم سبک ، سنگین ، ویژه و موتورسیکلت انشاءالله دوستان همه به آرزوهای قشنگ شون برسن . یا حق

۶ دیدگاه

  1. درود دمت گرم واقعا دیدنش از نزدیک صفایی داشت

  2. Avatar photo

    ممنون از پست و اطلاعات کاملتون❤

  3. وضعیت سالم و روبراهی ندارن به اون صورت
    یکیشو حدود پنج شیش سال پیش نراق دلیجان دیدم
    خیلی روبراه نبود ولی بدم نبود خداییش
    نکته ای که داشت این بود که شوفره دوربین مدار بسته براش کار گذاشته بود

  4. Avatar photo

    عالی بود داداشم ممنون از اطلاعاتت .
    کاملا درسته من بچه بودم یکبار یک سفر از اصفهان بسمت کرمانشاه با بابام و داداشم رفتیم و طبقه بالا هم رو خریدیم خدا شاهده تا دو روز از دل درد فقط زمین رو گاز می‌گرفتیم بسکه طبقه بالا این لامصب تکون عجیبی داشت و هر لحظه می‌گفتیم الان میریم تو دره‌.
    از این نئوپلان ها آذربایجانی ها زیاد دارن و باهاش تا رشت و ساری میان برای گردش و تفریح البته مان و اسکانیا ولو دارند ولی خب من نئوپلان هم خیلی دیدم که دارند و باهاش تا ایران میان مسافرت.
    نسل جدید نئوپلان هم بنظرم خیلی بهتر شده و زمین تا آسمون با این نسل فرق کرده

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*