مشخصات فنی کامیون کشنده ولوو اف ام460 سقف کوتاه و تک دیفرانسیل شش چرخ
ابعاد و فواصل (میلیمتر) | |
---|---|
طول کامیون | 5890 |
عرض کامیون(کابین) | 2500 |
ارتفاع سقف اتاق کامیون تا سطح زمین (بدون بار) | 3014 |
فاصله محوری | 3700 |
فاصله محور عقب تا انتهای شاسی | 825 |
ابعاد شاسی(میلیمتر) | |
عرض شاسی در جلو | 1080 |
عرض شاسی | 850 |
ارتفاع ناودانی | 266 |
پهنای بال | 90 |
ضخامت جان و بال | 8 |
اوزان(کیلو گرم) | |
وزن مجموع ناخالص مجاز (G.V.W) | 44000 |
وزن مجاز وارد بر محورهای عقب و جلو (G.V.W) | 21000 |
وزن کل شاسی( بدون بار ) | 7250 |
توجه:وزن ها ممکن است 1.5 درصد زیاد یا کم باشد. | |
چرخها | |
لاستیک ( رادیال) | 315/80R22/5 |
رینگ | 9.0 x 22.5 |
سیستم الکتریکی | |
ولتاژ | 24 ولت |
باطری(آمپر ساعت) | 2 x 225 |
ظرفیت آلترناتور | 110 آمپر |
قدرت استارت | 7.5 |
مخزن سوخت | |
مخزن سوخت | دو تانک سوخت از جنس آلومینیوم جمعا 860 لیتر (راست 330 و چپ 530) |
تانکAd-Blue | 90 لیتر |
جعبه دنده | |
---|---|
مدل | (سیستم تعویض دنده هوشمند) AT2612F I-Shift ولوو |
حداکثر گشتاور ورودی | 2600 نیوتن متر |
تعداد دنده ها | 12دنده جلو و 4 دنده عقب |
موتور | |
مدل موتور | VOLVO D13C460 EU5 SCR (Ad-Blue) |
استاندارد آلایندگی | EUROIV EEV |
حجم مجموع سیلندرها | 12/8لیتر |
قدرت موتور | 338 کیلو وات(460 اسب بخار)1900-1400دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور | 2300 نیوتن متر در1400-1050 دور در دقیقه |
تعداد سیلندر | 6 |
ظرفیت روغن | 33 لیتر |
ظرفیت روغن خنک کننده | 40 لیتر |
تجهیزات ویژه : ترمز موتور ( ترمز خفه کن اگزوز + سیستم ترمز موتور (+VEB) از نوع عمل کننده بر روی سوپاپ ها ) ، توربو شارژ، پیش گرم کن استارت موتور ، مجهز به فن الکتریکی ویسکوز | |
کلاچ | |
مدل | CS43B-O |
نوع سیستم | تک صفحهای ، بادی و هیدرو لیک |
قطر سیستم | 430 میلیمتر |
فرمان | |
مدل | PSS-SING-ADJ |
نوع سیستم | سمت چپ تمام هیدورلیک با قابلیت تنظیم در دو جهت |
گردش فرمان از حالت قفل به قفل | 4.5 دور |
قطر غربیلک | 450 میلیمتر |
محورها | |
ظرفیت محور جلو | 8 تن |
نوع سیستم محور جلو | فورج شده ، دارای توپی با طراحی جدید و مکانیزم روغنکاری داخلی |
ظرفیت محور عقب | 13 تن |
نوع سیستم محور عقب | یک محور محرک با کاهنده تک مرحلهای و قفل دیفرانسیل |
سیستم تعلیق | |
جلو | FST- PAR |
سیستم تعلیق جلو | پارابولیک ، به همراه میل موجگیر و کمک فنر |
عقب | RST- AIR |
سیستم تعلیق عقب | بادی با چهار بالشتک ، دارای حافظه و با قابلیت تنظیم ارتفاع از داخل اتاق و دارای میل موجگیر |
سیستم ترمز | |
ترمزهای جلو و عقب دیسکی، دارای دو مدار مستقل در جلو و عقب، که با هوای فشرده کار می کند ، مجهز به کمپرسور دو سیلندر با ظرفیت 1080 لیتر در دقیقه مجهز به سیستم ترمز هوشمند (E.B.S) و مجهز به سیستم هوشمند ضد لغزش (T.C.S) دارای ترمز توقف اضافی از نوع فنری که روی محور عقب و جلو عمل میکند. | |
اتاق | |
مدل خواب دار، مدلCab- SLP ، صندلی راننده تمام بادی اتوماتیک و قابل تنظیم، صندلی کمک راننده قابل تنظیم، آینه قیچی، آینه های جانبی گرمکن دار و با تنظیم الکتریکی، سیستم تهویه مطبوع(کولر + بخاری) تمام اتوماتیک و شیشه شور و برف پاک کن چند زمانه، تعلیق اتاق مکانیکی، بالابر برقی اتاق، شیشه بالابر برقی، دریچه سقف |
تجهیزات ایمنی و رفاهی |
---|
لوازم سنجش |
شامل سرعت سنج، تاخوگراف ، دورسنج و درجه حرارت آب، میزان سوخت ، فشار باد مخازن سیستم و زیر بندی بادی ، فشار روغن و کلیه علائم و اطلاعات خاص در صفحه نمایش دیجیتال ارائه می شوند . |
تجهیزات استاندارد |
بوق الکتریکی شهری و بادی، سیستم خودکار تنظیم سرعت، مجهز به تجهیزات کاهنده آلودگی صوتی(SIGN(L)80dba)، اتصالات برق و باد تریلر، فیلتر آبگیر سوخت، پیش گرمکن موتور، لاستیک زاپاس، چراغ مهشکن، کپسول آتش خاموش کن، گلگیر و گل پخش کن عقب، بکسل بند جلو، آفتابگیر بیرونی و داخلی، مبدل 24 به 12 ولت جهت ادوات برقی، مجموعه ابزار کامل، جک بالابر 20 تن، چرخ پنجم 2 اینچی، بخاری درجا، قفل مرکزی مجهز به کنترل از راه دور دربها، رادیو پخش، چراغ مطالعه، جلیقه شبرنگ، مجهز به علائم شبرنگ مختص وسایل نقلیه مطابق(استاندارد ECER-80)، دنده پنج، چراغ قوه، بوق دنده عقب، ایموبولیزر، مجهزبه سیستم ضد واژگونی ESP ، بلوتوث تلفنی |
بهش نمیاد اصلا ۷/۲ تن باشه . تو جاده اندازه ایسوزو دیده میشن . دم ایرانخودرو گرم با این دزدی هاش . خیلی ها هستن که هنوز حواله بدست دنبال شاگردی ماشین های دیگن .
اشتباه گفتم ، ایرانخودرو که در دزد بودنش شکی نیست ، ساپا دیزل خیلی از راننده هارو بدبخت کرده .