4 نسل متفاوت از ولوو FH سایپا دیزلی
کم استهلاک ترینش کدومه به نظرتون به نسبت مدلش؟
عکس ها در تاریخ 9 مرداد 1402 اتوبان شهید کسایی تبریز
4 نسل متفاوت از ولوو FH سایپا دیزلی
کم استهلاک ترینش کدومه به نظرتون به نسبت مدلش؟
عکس ها در تاریخ 9 مرداد 1402 اتوبان شهید کسایی تبریز
برچسب خورده تحت :تریلی ولوو خرید ولوو اف اچ500 سایپا دیزلی سایپا دیزل شرکت سایپا دیزل قیمت ولوو اف هاش500 سایپا دیزلی کامیون ولوو کشنده ولوو محصولات سایپا دیزل ولوو ولوو اف هاش12 ولوو اف هاش480
۴۶۰ کم استحلاک تره هرچند ولوو کلا کامیون کم استحلاکی هست (تو اینترنت سرچ کنی میاره) و درکنارش قدرتی هم هست طوری که حتی ۳۰۰ اسب بخارش قدرت داره ولی خیلی از ولوو سوارا از قدرتی بودن ولوو سو استفاده کنند و باهاش بار سنگین جابجا می کنند و تو سربالایی با بار سرعت می رن کولر هم روشن چه تک چه جفت همین باعث می شه که استحلاک مصرفی ولوو بالا بره ولی خوب ولوو با اینجور رفتار ها تا حداقل کارکرد یک میلیون و حداکثر تو کارکرد های یک میلیون پونصد و نهایتش دو میلیون پلمپ می مونه کاری که برندهای دیگه تو خوابشون می بینند مخصوصا بنز و اسکانیا چون اگه با اسکانیا و بنز مثل ولوو رفتار کنی مخصوصا بنز که کارکردش یک میلیون به بالا باشه و اسکانیا که شش سیلندر خطی باشه موتور داغ می کنه قفل می شه و در نهایت کارش تعمیر اساسی کشیده می شه اگه اسکانیا شش سیلندر خطی صفر باشه آخرش نهایتش تا ۵۰۰ هزارتا پلمپ می مونه بعدش دیگه کارش تعمیر اساسی کشیده می شه
داداش انصافا خودت بگو رو چه دراگی بودی که این متنو نوشتی؟
احسنت به جواب زیبای شما به اون دوست ولو شناس
داش پا منقل هستی اینارو نوشتی آخه ولوو اونم اصطحلاک نداره حرفت خنده دار بود من خودم الان چندماهه رو یه ۴۸۰ کار میکنم یه ذره آسایش ندارم ماشین دیگه گیرم بیاد ازش میام بیرون خیلی اذیت میکنه
چرااا چرااا اسکانیا بنز مثال زدی مخصوصا اسکانیا که پلمپ بودن موتور گیربکسش یه آپشنه اینقدر پر دوامه اسکانیا هست تا کارکرد ۲۴۰۰ میلیون پلمپه الانم
ببین دوست عزیز من تا رو یک مطلبی تحقیقی نکنم الکی حرف نمی زنم من براساس تحقیق دارم این حرف رو می زنم توی گوگل سرچ کن کم استحلاک ترین کامیون برات میاره و اسم ولوو هم جز کامیونهای کم استحلاک هست منم قبلاً قبول داشتم اینکه استحلاک مصرفی ولوو بالاست ولی وقتی که تو گوگل سرچ کردم کم استحلاک ترین کامیون برام اسم های بنز اسکانیا ولوو ایسوزو اینا رو آورده بود خودت سرچ کنی متوجه می شی دوست عزیز مورد بعدی اینکه ولوو زمانی مصرف استحلاکش بالا می ره که طرف باهاش چندین سرویس بارهای سنگین جابجا کنه و با همون وضع تو سربالایی سرعت بره دوتا احتمال وجود داره این ۴۸۰ شما داره شما اذیت می کنه یک اینکه خودتون چندین سرویس بارهای سنگین جابجا کردید یا که صاحب قبلی ۴۸۰ تون باهاش چندین بارهای سنگین تناژ بالا جابجا کرده بخاطر کرایه بیشتر واسه همینم این ولوو ۴۸۰ شما داره اذیتتون می کنه و اینکه ولوو کاملا موتور پر دوامی داره برعکس حرف شما و کامیون ۴ فصلی هستش و اینکه من توی کامنتی که دادم نوشتم اگه با اسکانیا البته اسکانیا ۶ سیلندر و بنز البته بنز با کارکرد ۱ میلیون به بالا بخوای مثل ولوو رفتار کنی یعنی بار تناژ بالا بزنی و با همون وضع تو سربالایی سرعت بری و باید ها و نباید ها رو رعایت نکنی مطمئن باش کارش به تعمیر موتور و گیربکس کشیده می شه و مورد بعدی اینکه اگه طرفی الان ولوو داره ماشین قبلی اش بنز بوده مطمئن باش که اون ولوو زیر پاش اصلا براش خرجی نداره اصلا خرجی نداره ولوو های قدیم چرا کامیون پراستحلاک بود حتی اگه باهاش مثل بنز رفتار می کردی ولی مشکل باکشو نمی تونستی برطرف کنی ولوو های قدیمی گازوئیل خورشون خیلی بالاست ولی ولوو های جدید مخصوصا از FH FM به بعد مخصوصا تک محورهاش دیگه گازوئیل خورشون بالا نیست ولی زمانی مصرف استحلاک ولوو بالا می ره که چندین سرویس بارهای سنگین تناژ بالا جابجا کنی و با همون وضع تو سربالایی سرعت بری و یک سری باید ها و نبایدها رو رعایت نکنی من تو آگهی فروش ولوو FH12 460 نسل ۲ مدل ۸۱ یا ۸۲ دیده بودم کارکردش نوشته ۲/۱ میلیون و روی ۱۰۰ هزار کیلومتر قبل تر موتور تعمیر کرده بود از پدرمون که ۳۰ سال راننده بود پرسیدیم دلیلش چیه چون بیشتر ولوو نهایتا تا ۱/۵ میلیون به بعد موتور تعمیر کردند دلیلش رو گفت که بارهای سبک جابجا می کرد واسه همین تا ۲ میلیون پلمپ موند و مورد بعدی اینکه پیج خبر تراک عکس یک کامیون ولوو نسل ۳ ۴۴۰ اسب بخاری کابین گلوبتروتر رو گذاشت که بهش یک جایزه عنوان کامیون ۲ میلیون کارکرد رو دادند که کارکرد کامیونش رو ۲ میلیون هست تا ۲ میلیون اصلا موتور گیربکس هم تعمیر نکرده مدل کامیون ۲۰۱۳ بود بله پس دشمن ماشین دوتا مورد یک بارهای تناژ بالا بزنی دو برای رو کم کنی تو سربالایی با بار سرعت بری تاماسک
توهم برت داشته عزیز!؟
ببخشید آقای وحید کریملو عزیز شما با بنده بودید؟🤔
نه داداش با خودم بودم
آقا وحید من دیگه حرفی ندارم بعد یه عمر کار فنی و…آقا اومده داره برا ما قصه حسین کرد تعریف می کنه…
ببینید آقای وحید کریملو عزیز من تا رو یک مطلبی تحقیقی نکنم الکی حرف نمی زنم من براساس تحقیق دارم این حرف رو می زنم توی گوگل سرچ کن کم استحلاک ترین کامیون برات میاره و اسم ولوو هم جز کامیونهای کم استحلاک هست منم قبلاً قبول داشتم اینکه استحلاک مصرفی ولوو بالاست ولی وقتی که تو گوگل سرچ کردم کم استحلاک ترین کامیون برام اسم های بنز اسکانیا ولوو ایسوزو اینا رو آورده بود خودتون سرچ کنید متوجه می شید آقای وحید کریملو عزیز مورد بعدی اینکه ولوو زمانی مصرف استحلاکش بالا می ره که طرف باهاش چندین سرویس بارهای سنگین جابجا کنه و با همون وضع تو سربالایی بره و اینکه من توی کامنتی که دادم نوشتم اگه با اسکانیا البته اسکانیا ۶ سیلندر و بنز البته بنز با کارکرد ۱ میلیون به بالا بخوای مثل ولوو رفتار کنی یعنی بار تناژ بالا بزنی و با همون وضع تو سربالایی سرعت بری و باید ها و نباید ها رو رعایت نکنی مطمئن باش کارش به تعمیر موتور و گیربکس کشیده می شه و مورد بعدی اینکه اگه طرفی الان ولوو داره ماشین قبلی اش بنز بوده مطمئن باش که اون ولوو زیر پاش اصلا براش خرجی نداره اصلا خرجی نداره ولوو های قدیم چرا کامیون پراستحلاک بود حتی اگه باهاش مثل بنز رفتار می کردی ولی مشکل باکشو نمی تونستی برطرف کنی ولوو های قدیمی گازوئیل خورشون خیلی بالاست ولی ولوو های جدید مخصوصا از FH FM به بعد مخصوصا تک محورهاش دیگه گازوئیل خورشون بالا نیست ولی زمانی مصرف استحلاکشون بالا می ره که چندین سرویس بارهای سنگین تناژ بالا جابجا کنی و با همون وضع تو سربالایی سرعت بری و یک سری باید ها و نبایدها رو رعایت نکنی من تو آگهی فروش اینستاگرامی ولوو FH12 460 نسل ۲ مدل ۸۱ یا ۸۲ دیده بودم کارکردش نوشته ۲/۱ میلیون و روی ۱۰۰ هزار کیلومتر قبل تر موتور تعمیر کرده بود از پدرمون که ۳۰ سال راننده بود پرسیدیم دلیلش چیه چون بیشتر ولوو نهایتا تا ۱/۵ یا آخرش ۱/۹ میلیون به بعد موتور تعمیر کردند دلیلش رو گفت که بارهای سبک جابجا می کرد واسه همین تا ۲ میلیون پلمپ موند و مورد بعدی اینکه پیج خبر تراک عکس یک کامیون ولوو نسل ۳ ۴۴۰ اسب بخاری کابین گلوبتروتر رو گذاشت که بهش یک جایزه عنوان کامیون ۲ میلیون کارکرد رو دادند که کارکرد کامیونش رو ۲ میلیون هست تا ۲ میلیون اصلا موتور گیربکس هم تعمیر نکرده مدل کامیون ۲۰۱۳ بود بله پس دشمن ماشین دوتا مورد یک بارهای تناژ بالا بزنی دو برای رو کم کنی تو سربالایی با بار سرعت بری تاماسک
مورد بعدی اینکه (قسد جسارت به شما رو ندارم دارم کلی می گم) لطفا تا زمانی که رو تحقیق نکردید حرفی نزنید که نتونسنید جمعش کنید مخصوصا به اون کسی که گفت: ((آقا وحید من دیگه حرفی ندارم بعد یه عمر کار فنی و…آقا اومده داره برا ما قصه حسین کرد تعریف می کنه…)) به اونم جسارتی نمی کنم ولی این کارش خیلی زشت بود بجای اینکه بیاد این حرف کامنت کنه اول بره تحقیق کنه بعد بیاد جواب منو بده والا کارش خیلی زشت بود درسته منم همچین اشتباهی کردم بدون تحقیق چیزی کامنت می کردم ولی دیگه تا زمانی که اطلاعی ندارم درمورد یک مسئله ای چیزی نمی گم شما تو موضوع این عنوان کردید که کدوم مدل کامیون ولوو استحلاکش کمتره منم نظرمو گفتم و بعد دیدم یکسری ها بدون تحقیق اومده اند حرف های نادرستی گفتند منم از ولوو نیوفیس سوار پرسیده بودم آیا واقعا ولوو پر استحلاک هست اونم گفت آره ولی وقتی که بهش گفتم تو اینترنت گفته ولوو کم استحلاک هست اونم گفت که تو اروپا اینا اگه کسی کامیون بخره یکسری گارانتی هم بهش می دن و اینا ولی تو ایران همچین نیست که هیچ بعدش خدماتش هم چینی هست ماشین قبلی خودش که fh500 سایپایی مدل ۹۷ نیمه دوم بود مثال زد می گفت بی کیفیت بود بیشتر قطعاتش چینی بود بله ما اینجا الکی حرفهای قلمبه سلمبه نمی زنیم براساس اون تحقیقی که کردیم میاییم نظر می دهیم پایان🙏🙏
البته یک جمله ای رو جا انداخته من قبلا نا خیلی حرفایی می زدم که روشون اصلا تحقیق نکرده بودم که بیشتر دلیلش از روی تعصب بود ولی از سال ۱۴۰۱ به بعد تصمیم گرفتم که دیگه بدون تحقیق حرفی نزنم و اینی من اول از همه تو کامنت گفتم براساس تحقیق بوده از سایت سنگین داران آی آر تو سایت های دیگه درموردش نوشته فقط باید شما یک سرچ ساده بکنی تا برات بیاره ببخشید که زیادی کامنت دادم فقط درجهت اینکه بهتون ثابت کنم من الکی و یا از رو تعصب حرفی نمی زنم دارم اینا رو کامنت می کنم
دوست عزیز اینکه ولوو ها ماشین های با کیفیت و خوبی هستن درست ولی ۲ میلیون کیلومتر پلمپ؟!
بعد از ۵۰۰ نهایت ۷۰۰ هزارتا باید موتور باز شه رینگ و یاتاقان بش بریزن تا قدرت موتور کم نشه تازه این قصه مال ماشین های تک یا همون سبک کش هاس
ولوو ۴۲۰ ها که خیلی کاری هستن و بعضاً با کمپرسی اهوازی دیده میشن تیپ دو ها خصوصا بیش از دو بار یا بعضاً سه بار موتور زمین گذاشته شده
دوست عزیز یکی از دلایلی که ولوو ها کارشون به تعمیر موتور کشیده می شه اونم بعد کارکرد یک میلیون یا یک نیم میلیون بخاطر اینکه باهاش بارهای خیلی سنگینی جابجا می کردند و با همین وضع تو سربالایی سرعت می رفتند بعضی از ولوو های نسل دو اف اچ تا کارکرد ۲ میلیون هم پلمپ بودند و بعدش دیگه موتور و گیربکس تعمیر کرده اند بعضی ها هم بعد ۱/۵ میلیون موتور تعمیر کرده اند دروغی درکار نیست بنده یک آگهی دیده بودم زده بود فروش ولوو FH12 460 مدل اگه اشتباه نکنم ۸۱ کارکردش رو زده بود دو میلیون صد هزار و سر دو میلیون موتور گیربکس تعمیر کرد فکر می کنی دلیلش چی بود دلیلش این بود که این صاحب ماشینه بیشتر از همه بارهای سبک و متوسط جابجا می کرد حالا یک ۳ و ۴ سرویس بار سنگین جابجا کرد و سر دومیلیون موتور تعمیر کرد بعد اینکه همین ولوو ۵۰۰ های سایپادیزلی که کم بیش اسمش بد در رفته یک آگهی دیده بودم زده بود فروش ولوو FH500 مدل ۹۷ کارکرد ۱/۳ میلیون وضعیتش رو نوشته موتور پلمپ ولوو هم می تونه تا کارکرد ۳ میلیون پلمپ بمونه فقط به شرایط اینکه یک سری نکات و بایدها و نبایدها رو رعایت کنی
سلام و عرض ادب…
ببینید من در مورد کِشنده ها اطلاعات خاصی ندارم اما، شما چند بار تاکید کردید که با منبع و تحقیق کرده، صحبت میکنید. حالا منبعتون چی بوده؟ سرچ توی اینترنت!گشتن توی سایت ها!!…این منابع که معتبر نیست…
من نمیگم در مورد ولوو اشتباه میگیدا ولی سرچ توی گوگل و…فایده ای نداره.
سلام و درود خدمت شما دوست عزیز شما اگه کلمه کم استحلاک ترین کامیون رو تو گوگل سرچ کنید براتون میاره کلا و اسم ولوو هم جز ردیف کامیونهای کم استحلاک هست ولی براساس تحقیق و همچنین تجربه فهمیدیم زمانی استحلاک مصرفی ولوو بالا بره که بار تناژ بالا بزنی و باهمون وضع تو سربالایی سرعت بری و باید ها و نباید ها رو رعایت نکنی در این صورت استحلاک مصرفی ولوو بالا می ره یکی از دلایلی که تو آگهی فروش کامیون مخصوصا ولوو می بینیم که اکثرا بعد ۱/۵ میلیون کارکرد موتور و گیربکس تعمیر کرده اند بخاطر این بوده که ولوو سوارا باهاش بار های سنگین تناژ بالا جابجا می کنند و با همون وضع تو سربالایی سرعت می رن و بایدها و نبایدها رو رعایت نمی کنند همین موضوع باعث می شه هم استحلاک بالا بره هم تو کارکردهای ۱ الی ۱/۵ نهایتا فوق فوقش ۲ میلیون موتور گیربکس تعمیر می کنند البته تعداد محدودی ولووها هستند که بعد ۲ میلیون موتور و گیربکس تعمیر کرده اند بیشتر ولوو ها همه بعد ۱/۵ میلیون کار موتور گیربکس تعمیر می کنند این مسئله فقط شامل حال ولوو نمی شه شامل حال بنز اسکانیا رنو و سایر برندهای اروپایی هم صدق می شه
مردحسابی طرف۳۰سال مکانیک بوده یا۲۰-۳۰سال تو بیابون توسرما وگرما بیخابی کشیده و رانندگی کرده نمتونه اظهار نظر کنه تو رفتی سایت سرچ کردی واسه خودت بعد اومدی طز میدی😂😂
اصلا خداوکیلی تاحالا چن بار ی پنچلی از ی پراید هاچبک گرفتی بعد اومدی حرف بیجا میزنی… اسکانیا۶سیلندرخطی… بنز فلانه…
تا وقتی تو این مملکت امثال تویی هستند وضع همینه که میبینیم…
ینی آلمان بفهمه یکی مث تو درمورد بنز طز داده همین۴تا کامیون وارداتی قاچاق به ایرانم جلوشا میگیره و میگه اینا همون نیسان گاوی بسشونه!!
خداوکیلی حرف نزن… تو حرف زدن بلد نیسی دیگه حرف نزدنا که باید بلد باشی…
تو دیگه چرا دور برتداشته همه اینا که در اصل خودتی😐 و اینکه من تابحال پنچری گرفتم یا خیر اصلا به شما مربوط نیست😑 ادبتو رعایت کن اینجا جای آدمهای بی ادب نیست بی تربیت بی فرهنگ😠 بعدشم الان دیگه دوره علم پیشرفت هست و اینترنت یکی دیگه از راه های کسب علم هست و شایدم اون کسی که درمورد کم استحلاک ترین کامیون گفته اونم ۲۰ سال ۳۰ سال راننده بوده😏 بنز و اسکانیا کامیون خوبی هستند درش شکی نیست چون برند اروپایی اصلاً ماشین بدی بیرون نمی ده👌 ولی من تو اونجا کامنت کرده بودم که اگه طرف با بنزی که کارکردش یک میلیون به بالا باشه (ویا زیر ۴۵۰ اسب بخار باشه) و اسکانیا که شش سیلندر خطی (البته زیر ۴۶۰ اسب بخار) باشه اگه باهاش بار سنگین تناژ بالا بزنه و با همون وضع تو سربالایی سرعت بره و یک سری باید ها و نباید ها رو رعایت نکنه مطمئن باش که موتورش داغ می کنه و کارش به تعمیر موتور گیربکس کشیده می شه ولی با ولوو بخوای بار تناژ بالا بزنی و با همون وضع تو سربالایی سرعت بری و یک سری باید ها و نبایدها رو رعایت نکنی ولوو چیزیش نمی شه و موتورش داغ نمی کنه و قفل نمی شه ولی بعداً تو کارکردهای ۱ میلیون (البته اگه تو خیلی زیاد باهاش بار سنگین تناژ بالا جابجا کنی و با همون وضع تو سربالایی سرعت بری و یک سری باید ها و نبایدها رو رعایت نکنی) الی ۱/۵ میلیون کارش به تعمیر موتور گیربکس کشیده می شه و مورد بعدی اینکه ولوو طوری ساخته شده که حتی ۳۰۰اسب بخارش قدرت داره و تو سربالایی ها با هر تناژ باری که داری و سرعتی که بخوای می ره و نفس کم نمیاره ولی بنز از ۴۶۰ اسب بخار به بعد و اسکانیا از ۴۷۰ الی ۴۸۰ اسب بخار به بعد قدرت دارند و بنز زیر ۴۵۰ اسب و اسکانیا زیر ۴۶۰ اسب بخار به پایین مثل ولوو قدرتی نیستند بنده دیدم تو سربالایی ها که اسکانیا جی ۴۰۰و جی ۴۱۰ و آر ۴۲۰ و آر۴۴۰ و آر۴۵۰ و آر۴۶۰ و بنز آکسور ۱۸۴۰ و ۱۸۴۳ و آکتروس ۱۸۴۳ و ۱۸۴۴ و ۱۸۴۵ چطوری به آرامی سرعت کم کولر خاموش و شیشه پایین با بار سربالایی بالا می رن و ولوو و اف ام ۳۰۰ و ۳۴۰ و ۴۴۰ و ۴۶۰ و اف اچ ۴۲۰ و ۴۴۰ و ۴۶۰ چطوری سربالایی رو با سرعت نرمال با بار و شیشه بالا کولر روشن سربالایی رو بالا می رن اینا رو بنده دیدم که دارم می گم و هم اینکه تو قدرت استقامت و مقاوم بودن و ۴ فصل بودن و باکیفیت بودن ولوو حرف اول رو می زنه درمورد موضوع کم استحلاک بودن ولوو عرض کنم خدمت شما که ولوو کامیون استحلاکی هست ولی نه در بنز اما ولوو ۴۶۰ اسب بخار مثل بنز واقعا کم استحلاک هست و فاقد خرج این یکی هم یک ولوو۴۸۰ سوار به ما گفته و اینکه
اسمتم ننوشتی و فقط یک نقطه خالی گذاشتی که متوجه نشم که تو کی هستی ها😂
ولوو کلا ماشین خوش دست و خوش رکابی هست تو هر نسلش. از اون سوسماری بگیر تا بیاد کله زرد و اف دوازده و بعدشم اف اچ، صاحبانش، صاحب همه چی شدن.
کلا به صنعت حمل و نقل ایران ولوو خیلی کمک کرده و حمل و نقل خیلی مدیون ولوو هست
تیپ ۳ ولوکلا از همه تیپ ها قشنگ تر و بهتره
اف ام ۴۶۰ تک محور دارم مدل ۹۷. خدا برکتش بده. ۱.۵ میلیون کیلومتر کار کرده رو کمپرسی. همه چیش پلمپ هست. بی رنگ. بدون خط و خش. استثنایی. کاملا صحیح و بی نقص. با اف اچ پونصد نیوفیس خشک معاوضه میشه کسی بخواد.
منهای ولو ماک جیمس اینترناش بنز داف اسکانیا اویکو وایت و مان خیلی به ناوگان ایران خدمت کردند
سایپا دیزل تا نسل سوم عالی بود ولی ؛نسل چهارم رو ر*د
دراصل ولوو نسل ۴ سایپا دیزلی از مدلای ۹۷ نیمه دوم به بعد بی کیفیت شده ولی باز هرچی باشه از بنز واگن هود ایرانخودرو دیزل و دافران و سیتراک فوتون و فاو و سی اند سی و هوو و دانگ فنگ البرز و کاوه و کاایکس و دیما و سایر کامیونهای چینی که تو ایران مونتاژ شده اند خیلی سرتره و بهتره ولی بدیش اینکه هم قیمت ولوو وارداتی هست مورد بعدی اینکه اگه اف اچ نسل ۴ سایپادیزلی بی کیفیت شده پس پشت سر اون هم اسکانیا استریم لاین ماموت دیزلی و بنز واگن هود ایرانخودرو دیزلی و بنز آکسور ایران خودرودیزلی هم بی کیفیت شده منتا با این تفاوت که بنز واگن هود ایرانخودرو دیزل تا مدلای ۸۸ خوب بود بعدش از ۸۸ به بعد دیگه کم کم داشت بی کیفیت می شد که الانم سال ۱۴۰۲ هستیم شده یکی از آشغال ترین کامیون مونتاژ ایران باز ولوو نسل ۴ سایپا دیزلی از بنز واگن هود ایرانخودرو دیزل سرتره باز ۴۰ درصد قطعاتش سوئدی هست و اسکانیا استریم لاین ماموت دیزل هم تا سال ۹۵ باکیفیت بود و صفرتاصد قطعاتش از هلند می اومد و تو ماموت سرهم می شد ولی از مدلای ۹۶ به بعد دیگه کیفیت اروپایی نداشت و بیشتر قطعاتش رو چینی تایوانی بستن و درصد کمی از قطعاتش هلندی بستن و بنز آکسور ایران خودرو دیزل هم تا مدلهای ۹۶ باکیفیت بود بعدش دیگه نه و می رسیم ولوو نسل ۴ سایپا دیزلی از سال ۹۴ که اومد رو دور مونتاژ تمام قطعاتش حتی همون پیچش اصل سوئد بود فقط اون تابلو گلوبتروتر کمی بی کیفیت بود و اون لوگو سایپا و رنگش کمی بی کیفیت بود از مدلای ۹۶ نیمه دوم که یورو ۵ ولوو نسل ۴ سایپا دیزلی اومد رو دور مونتاژ فقط قطعات پلاستیکی و موتور یخچال و لوازم جانبی اش و قطعات داخل کابینش ساخت چین بود حتی ترکی هندی ایرانی ولی موتوری فنی گیربکسی همه اصل سوئد بود تا مدلای ۹۷ نیمه اول از ۹۷ نیمه دوم به بعد دیگه کیفیت اروپایی نداشت و ۶۰ درصد قطعاتش چینی بود و ۴۰ قطعاتش سوئدی و فقط تنها کامیون اروپایی مونتاژ ایرانی که تا لحظه آخر باکیفیت بود فقط رنو تی بود همین بنده براساس تحقیقی که کردم دارم این حرف رو می زنم الکی نیستش
تا نسل ۴ جذابه اما نسل ۵ به بعد واقعا طرحش به دل نمیشینه
ولووفقط اف ۱۲تک سقف بلند!!ماشاءالله
من ۴۶۰ ولو رو داشتم چه جاهایی که باهاش نرفتم از بندرعباس تا تبریز کرمانشاه ایروان ، باکو ، آلماتی همه جا رو باهاش رفتم یادش بخیر سال ۹۰ ماشین رو به قیمت ۴۳ میلیون فروختم و بعدش اسکانیاار۴۲۰ خریدم
من به عنوان کسی چندین سال سابقه رانندگی با ماشین رو دارم عرض میکنم خدمتتون که ولو براساس چیزایی که مردم راجع بش میگن برند خوب و بادوامی اما ذاتش اینه که وقتی خراب شد یا افتاد تو خرج همین جور برات خرج دست و پا میکنه و میذاره جلوت همه برندهای اروپایی درجه ۱ و عالی هستن
دوستان کشنده تا تو جاده چندسال باهاش کار نکنی نمیفهمی چطوره از اینترنت نمیشه استناد کرد اونایی که بنز داشتن میدونن کم اصطکاک ترین ماشینه . اسکانیا رو نمیدونم چون نداشتم ولی بنز خداییش اذیت نمیکنه مخصوصا اکسور واتیگو که داشتم ولوو اسم در کرده وگرنه فکر نکنم مالی باشه تو جاده زیاد میبینی خراب شده تو سرازیری ذلیله تو سربالایی میمونه .فقط بدرد کفه میخوره که هوو هم تو کفه سلطانیه.
خداوکیلی تو پای منقل نشستی این حرف رو داری می زنی😒ولوو تو سربالایی می مونه حرفت خیلی خنده دار بودا😂اتفاقا همه ولوو سوارا می گن که ولوو خوراکش سربالایی هست😏و اینکه ولوو فقط یک ریتارد نصب کنی دیگه ولوو استوره کامل می شه هرچند استوره هست ولی با نصب ریتارد استوره تر می شه👌
بنازم ولوو. خدا برکت بده اف اچ ۴۸۰. یه مدل هشتاد و نه ش داریم. سیزده ساله هم راه و هم دم همیم. ۳ میلیون باهاش رفتم. خدا برکتش بده رو دست نداره
من موندم این جنگ و جدل ها واسه چیه آقا هربرندی باهاش تا کنی مراعات کنی به همون اندازه باهات مراعات میکنه فرق نمیکنه بنز باشه ولوباشه داف باشه با هربرندی به خوبی رفتار کنی بهش برسی به همون اندازه ماشینم بهت وفادار میمونه بهت نون میده
احسنت به شما بابت این کامنت زیبا و عقلانی اگه بیایید رو اولین کامنت من نوشته بودم ولوو هم کامیون کم استحلاکی هست تو گوگل سرچ کنید براتون میاره (اما نه درحد بنز) و درکنارش هم قدرتی هست طوری ۳۰۰ اسب بخارش هم قدرت داره ولی این موضوع باعث می شه که ولوو سوارا از قدرتی بودن ولوو سو استفاده کنند و باهاش بار سنگین تناژ بالا جابجا کنند و باهمون وضع تو سربالایی سرعت برند همین موضوع باعث می شه که هم مصرف استحلاک بیشتر بشه هم تو کارکرد های ۱ الی ۱/۵ میلیون نهایتا ۲ میلیون موتور و گیربکس تعمیر کنه الان که تو آگهی فروش کامیون مخصوصا ولوو می بینیم که اکثرا بعد از ۱/۵ میلیون و تعداد محدودی ۲ میلیون موتور و گیربکس تعمیر کرده اند بخاطر این بوده که صاحب قبلی اش باهاش بار سنگین تناژ بالا جابجا می کرد و باهمون وضع تو سربالایی سرعت می رفت و یک سری بایدها و نبایدها رو رعایت نمی کرد حالا ما اینو گفته بودیم خیلی ها با این حرف من مخالفت می کردند البته ناگفته هم نماند چون نیست که از قدیم بین کامیونداران و رانندگان جاافتاده که ولوو کامیون پر استحلاکی هست اونا هم با تفکر ۱۰۰۰ سال پیش دارن میان می گن دروغ می گی ال می گی بل می گی فلان می گی ووو…. بابا این ولوو های قدیمی بودند که پر استحلاک بودند یعنی حتی اگه باهاش مثل بنز رفتار کنی باز هم نمی تونی مشکل گازوئیل خورشون رو برطرف کنی چون ولوو های قدیمی گازوئیل خورشون خیلی بالاست ولی ولوو های میان رده و جدید مخصوصا ولوو FM و FH بیشتر تک محور ها اینا کامیون کم استحلاک هستند درکنارش هم قدرتی هستند الانم همین ولوو سیستم گیربکسی آی سیو که نسبت سیستم گیربکسی آی شیفت خیلی کم استحلاک تر هست ولی خوب اینم باید درنظر داشته باشیم که استحلاک ولوو زمانی بالا می ره که باهاش بارهای سنگین تناژ بالا جابجا کنی و با همون وضع تو سربالایی سرعت بری و باید نباید ها و نباید ها رو رعایت نکنی همین موضوع باعث می شه هم استحلاک بالا بره هم تو کارکردهای ۱ الی ۱/۵ میلیون و نهایتاً ۲ میلیون موتور و گیربکس تعمیر کنند ولی خوب این کاری ولوو سوارا با ولوو خودشون می کنند بنز و اسکانیا باید تو خوابشون ببینند چون اگه با بنزی که کارکردش ۱ میلیون به بالا باشه و با اسکانیا شش سیلندر خطی مثل ولوو رفتار کنی یعنی تو سربالایی با بار سرعت بری بار تناژ بالا بزنی و بایدها و نباید ها رعایت نکنی صدرصد باید منتظر تعمیر زودهنگام موتور و گیربکس باشی
اف هاش ۴۸۰ مدل ۹۲ هست که بعد از ده و سال نیم کار پلمب هست و ماشین خط اروپا کار میکنه راننده ش هم میشناسم بچه زنجان هست و از قدیمی کارهای خط هلند هست ولی بقدری ماشینش تمیز و فول هست که انگار تازه از کمپانی بیرون آوردی
خداوکیلی تو پای منقل نشستی این حرف رو داری می زنی😒ولوو تو سربالایی می مونه حرفت خیلی خنده دار بودا😂اتفاقا همه ولوو سوارا می گن که ولوو خوراکش سربالایی هست😏و اینکه ولوو فقط یک ریتارد نصب کنی دیگه ولوو استوره کامل می شه هرچند استوره هست ولی با نصب ریتارد استوره تر می شه👌