ولوو fh500 سایپایی

کشنده پرطرفدار ولوو fh500 سایپادیزلی با یخچال ماموت و؛ پلاک ایران ۲۵.

عکس: چالوس؛ اتوبان شهید یاسر زندی.

درباره آرتین فتحعلی پور

Avatar photo
با سلام آرتین فتحعلی پور از شهرستان چالوس استان مازندران هستم عکاس و نویسنده نوجوان سایت عاشق کامیون های اروپایی علی الخصوص داف هستم به شدت به کامیون داف علاقه دارم دوستتون دارم یا علی خداحافظ

۲۱ دیدگاه

  1. مرد میدان 😍😍
    بهترین ماشین واسه کاربری های مختلف تو ایران 🤙

  2. احمدرضا قنبری فلاحی

    آشغالترین ماشینی که ایران تا بحال بخودش دیده دارم یکیشو واقعا آشغال خالصه

    • محمدمهدی محمدی نژاد

      اگه FH500 یا FH460 یا FM460 یا FMX460 مدل ۹۴ تا ۹۷ نیمه اول باشه عیب از ماشین نیست چون این ولوو های نسل ۴ سایپادیزلی از سری اولش که شروع تولیدش از خرداد ۹۴ بود تا سال ۹۶ نیمه اول که استاندارد آلایندگی اش یورو ۴ بود تمام قطعاتش همه اصل بود و از ۹۶ نیمه دوم و ۹۷ نیمه اول فقط بیشتر قطعات پلاستیکی و لوازم جانبی و بیشتر قطعات داخل کابین چینی بستن حتی هندی ایرانی و ترکی ولی ماباقی از جمله موتوری و گیربکسی و بقیه اش همه اصل سوئد بود یعنی در از ۹۴ تا ۹۷ نیمه اول ولووهای نسل ۴ سایپادیزلی باکیفیت بود فقط حیف که موتور نصب شده روی ولووهای نسل ۴ سایپادیزلی موتور نسل ۴ نبود بلکه موتور نسل سه ارتقا یافته روشون نصب شده بود ولی اگه منظور شما همین ولوو نسل ۴ سایپا دیزلی مدل ۹۷ نیمه به بعد باشه یا ۹۸ یا ۹۹ حق داری آشغال ترین ماشین بود چون از ۹۷ نیمه دوم به بعد دیگه کیفیت اروپایی نداشت و ۶۰% قطعاتش درکل چینی بود و تنها ۴۰% سوئدی بود هرچند نسبت به کامیونهای برند چینی و بنز واگن هود ایرانخودرو دیزل خیلی سرتر و بهتره ولی حیف که قیمت این مدل ۹۸ ولوو اف اچ ۵۰۰ سایپایی از نظر قیمت با ولوو۵۰۰ نیوفیس کم کار یکی هست

  3. از وقتی که وارداتی ها اومدن دیگه این ماشین خیلی کمرنگ و کمرنگ تر شد

  4. چند روز پیش یه سایپادیزلی دیدم شبیه وارداتی کرده بود ماشینو
    مال شرکت آناتا بود

  5. محمدمهدی محمدی نژاد

    این اف اچ ۵۰۰ ارزش خرید داره (برای کار در ایران) چون مدلش ۹۶ نیمه دوم یا نودهفت نیمه اول هست و اینکه فقط بیشتر قطعات پلاستیکی و لوازم جانبی و بیشتر قطعات داخل کابین ساخت چین هست حتی ساخت هند ترکیه و ایران ولی موتوری فنی گیربکسی همه اصل سوئد فقط حیف که این ولووهای نسل چهار سایپا دیزلی موتور نسل سه ارتقا یافته روشون نصبه و موتور نسل چهار روشون نیست یعنی این اف اچ پونصد تو تصویر موتور ولوو ۴۸۰ یورو ۳ ارتقا یافته به ۵۰۰ یورو ۵ روش نصب کرده اند ولی خوب باز هم بعضی از ولوو بازا دوستش دارند

  6. هادی یزدانی کرج

    با سلام. بهترین ماشین واسه ایران همین تیپ ولوو هست. شما حساب کنید این اف اچ ها ماشینی هستن که میتونن زیر دست سه تا شوفر اهوازی، توی چهارسال و نیم، ۱.۵ میلیون کیلومتر راه برن اونم زیر کاربری کمپرس. یعنی من به شخصه تا حالا ماشینی جز ولوو ندیدم این جوری ازش کار بکشن.

    • محمدمهدی محمدی نژاد

      سلام درود کاملا درست گفتید ولوو کامیون بسیار قدرتی هستش و همچنین کامیون کم استحلاک و کلا خدا اموات سازنده ولوو رو بیامرزه که اومده کامیونی ساخته که حتی ۳۰۰ اسب بخارش هم قدرت داره و همونطور که اشاره کردم کامیون کم استحلاکی هست ولی خوب خیلیا از قدرتی بودن ولوو سو استفاده می کنند باهاش بارهای خیلی سنگینی می زنند و تو سربالایی با بار سنگین سرعت می رن اگه اف اچ ۵۰۰ باشه با ۲۷ الی ۳۰ تن بار ۱۰۰ تا سرعت پر می کنند (یعنی کاری که اسکانیا و بنز البته بنزهای بالای یک میلیون کارکرد و اسکانیا شش سیلندر که این برندها بخوان مثل ولوو کار انجام بدن قطعا کارشون به تعمیر کشیده می شه) ولی همین باعث می شه که استحلاک مصرفی ولوو بالا بره ولی خوب ولوو باز با اینحال تا حداقل کارکرد ۱ میلیون و حداکثر تا ۱/۵ میلیون و نهایتش تا ۲ میلیون پلمپه ولی اگه بخوای با اسکانیا مثل ولوو رفتار کنی مخصوصا اگه ۶ سیلندر باشه هم گرم می کنه آمپر می کشه هم گیربکسش داغون می شه و قطعا تو کارکرد های ۵۰۰ هزارتا و آخرش تا ۱ میلیون دیگه کارش به تعمیر اساسی کشیده می شه بعد اگه با بنز مثل ولوو رفتار کنی مخصوصا اگه کارکردش بالای یک میلیون ماشین داغ می کنه و گیربکسش قفل می شه و دیگه کلا کارش به تعمیر اساسی کشیده می شه پس اینجا ما نتیجه می گیریم ولوو بهترین هست در کنارش هم داف چون برای ساخت موتور ولوو از تکنولوژی موتور ماک استفاده شده و دیگه یک رگ دیگه ولوو آمریکایی هست منتا اینو کسی نمی دونه

  7. برای کسانی که ترانزیت میرن این ماشین بدرد نمیخوره و فقط بدرد کسانی میخوره که داخلی کار میکنن

  8. Avatar photo

    منم با این بودجه که بخوام به ماشین مونتاژ چینی بدم پول میدم جنس اصلش رو میخرم

    • محمدمهدی محمدی نژاد

      سلام خدمت آقای مانی توکلی عزیز خسته نباشید این اف اچ ۵۰۰ تو تصویر مدل ۹۶ نیمه دوم و یا ۹۷ نیمه اول هست و تو این مدلا فقط بیشتر قطعات پلاستیکی و لوازم جانبی و بیشتر قطعات داخل کابین چینی بستن حتی هندی ایرانی و ترکی ولی ماباقی از جمله موتوری و گیربکسی و فنی و سایر همه اصل سوئد هست و یورو ۴ هاش که خدای کیفیت بود همه قطعاتش حتی یک پیچ کوچیکش اصل اصل بود ولی از ۹۷ نیمه دوم به بعد دیگه کیفیت اروپایی نداشت و ۶۰% قطعاتش چینی ۴۰% سوئدی بود هرچند نسبت به کامیونهای چینی بی کیفیت و بنز واگن هود ایرانخودرو دیزل خیلی سرتر و بهتره ولی حیف که قیمت مدل ۹۸ خشک اف اچ ۵۰۰ سایپایی با ولوو اف اچ ۵۰۰ نیوفیس کم کار یکی هست

    • حرف شما متین ولی ولو سایپا دیزلی زمانی ارزش خرید داشت که بازار وارداتی ها مد نبود الان منم با مانی موافقم بخوام ماشین بردارم انتخاب اولم وارداتی هست

      • محمدمهدی محمدی نژاد

        منم موافق حرف مانی هستم و اگه بخوام ماشین بردارم انتخاب بنده قطعا وارداتی هست ولی چون گفته بود مونتاژ چینی واسه همین بنده اومدم اینجوری گفتم وگرنه قصد جسارت به مانی عزیز رو نداشتم زمانی ارزش داره سایپادیزلی برداری که یا قسطی باشه یا اینکه یکی یا یک شرکتی می خواد یک راننده ای بگیره و ۵ سال براش کار کنه بعد ۵ سال شش دانگ سند ماشین بنام راننده بشه دراینصورت ارزش داره چون طبیعتاً وقتی ماشین به نام اون راننده باشه می تونه اونو با وارداتی تعویض کنه

  9. اف اچ ۵۰۰ سایپا دیزلی تو همه مدلاش عالی و کارکن هست. شما به این ماشین که شبانه روز توی جاده میتازونه و رانندشو صاحب همه چی میکنه میگین اشغال و چینی و فیک و غیرو.. ولی به عنوان مثال به ماشینی مثل داف که هنوز چهارتا سرویس تو جاده های ایران نرفته موتور گیربکس پایین میاره یا اسکانیا که کلا مشکل پیستون و پین ماهک دنده یک ولش نمیکنه یا بنز جدید که مشکل برقی و سرسیلندر داره، میگین سلطان‌ اصل هلند و سوئد و آلمان؟
    سلطان‌ سلطان‌ گفتن به زبون نیس. به جنم تو جاده زیر بار تو این گرمای ۶۰ درجه بندر هست. اونجا معلوم میشه این ماشینی که بهش میگین چینی، مثل مرد کار میکنه بدون ادا در آوردن یا اون سلطان‌ های اروپا

  10. بدترین ماشین مونتاژی که تاریخ ایران به خودش دیده همین ماشین هست کیفیت قطعات و موتور بشدت پایین هست باز ۴۸۰ و ۴۶۰ خیلی بهتر از این ماشین بودند

    • محمدمهدی محمدی نژاد

      هرچی باشه باز نسبت به کامیونهای برند چینی مثل سیتراک و دانگ فنگ و هوو و فوتون و دافران و… و کامیون بنز واگن هود ایرانخودرو دیزل خیلی سرتره درضمن ولوو نسل ۴ سایپا دیزلی از مدلای ۹۴ تا ۹۶ نیمه اول که استاندارد آلایندگیشون یورو ۴ بود خدای کیفیت بود همه قطعاتش حتی یک پیچ کوچیکش اصل اصل بود مدلای ۹۶ نیمه دوم که استاندارد آلایندگیشون از یورو ۴ به یورو ۵ ارتقا دادند فقط بیشتر قطعات پلاستیکی و لوازم جانبی و بیشتر قطعات داخل کابین چینی بستن حتی هندی ایرانی و ترکی هم روش ولی ماباقی از جمله موتوری و گیربکسی و فنی و سایر همه اصل سوئد بود تا مدلای ۹۷ نیمه اول اما از ۹۷ نیمه دوم به بعد دیگه کیفیت اروپایی نداشت و ۶۰% قطعاتش چینی و ۴۰% سوئدی بود و اینکه به غیر از ولوو مونتاژ سایپا اسکانیا مونتاژ ماموت دیزلی این داستانارو داشت البته از مدلای ۹۶ به بعدش یعنی این اسکانیاهای مونتاژ ماموت دیزل تا ۹۵ باکیفیت بود و صفرتاصد قطعاتش از هلند می اومد و تو ماموت سرهم می شد ولی از ۹۶ به بعد مخصوصا اسکانیا R450 & R500V8 & G400 & 410 اومد رو دور مونتاژ بیشتر قطعاتشون از کشورهای چین و تایوان می اومد و تو ماموت سرهم می شد و فقط درصد کمی از قطعاتشون هلندی بود و بنز آکسور آیرانخودرویی هم تا ۹۶ باکیفیت بود و فقط تنها کامیون اروپایی مونتاژ ایرانی که تا لحظه آخر باکیفیت بود فقط رنو تی آریادیزلی بود که ۲ سال هم بیشتر مونتاژ نشد و ایویکو HY-WAY زامیاد تا لحظه آخر همین مورد بعدی اینکه یکی از آشناهامون ولوو FH500 مدل ۹۷ داشت نیمه اول هرچند الان وارداتی کابین XL داره می گفت طی اون دوره ای داشتم از ۹۷ تا اگه اشتباه نکنم ۱۴۰۰ فقط یک چراغ جلوش سوخته بود ولی اصلا اونو تو راه جا نمی گذاشت

    • بنز، اسکانیا، داف، رنو و هر چی ماشین چینی هست، بیار زیر دست شوفر اهوازی. بندازن زیر کمپرس. که بگاز دو تا و سه تا شوفری روش کار کنن. ببینم کدومشون میتونن مثل اف اچ سایپا دیزلی کار کنن. اون وقت معلوم میشه بدترین ماشین کدومه بهترین کدومه.

    • اف اچ سایپا دیزلی همین الان یک و دویست کارش از ماشینی مثل داف و رنو خشک و اسکانیا گران تره

  11. هزار ماشاالله. این ماشین همکار ما هست. دو قلو با هم از سایپا دیزل تحویل گرفتیم سال نود و شش. زیر یخچال هم هست همش. هم به روسیه گوشت میبریم.هم به عمان و امارات، تره بار. الان کارکردشون یک میلیون و چهارصد هزار کیلومتر هست. هزار ماشالله بهترین هست. بهترین ماشین مونتاژی ایران. یه ماشین چهار فصل و عالی واسه هر جاده و هر شرایط آب و هوایی

  12. بهترین مونتاژی ایران که پیچ به پیچ اصل و از کارخونه مادر میومد ایران مونتاژ میشد ؛ رنو تی بود ….ای کاش تولیدش ادامه داشت ، الان از فوتون و امپاور بیشتر بود تو جاده ……

    در کل همین الان هم رنو تی یکه تاز جاده های ایران هست ، تو همه چیز ….قیمت مناسب ؛ دسترسی به خدمات و لوازم ؛ قدرت سرعت سواری عالی …..بازار دست دوم عالی مثل پرشیا خرید و فروش میشه ….

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*