سلام به همه دوستان عزیز . امیدوارم که حالتون خوب و خوش باشه .
.
امروز میخوام در مورد اتوبوس های جدید شهر تهران کمی صحبت کنم .
و الان میتونم بگم در جایگاه قضاوت و نظر دادن در مورد این اتوبوس هستم
چرا که بیشتر از ۲۰ سرویس رفت و برگشتی در خط خاوران آزادی باهاش کار کردم .
.
خوب همون طور که میبینید اتوبوس پارسین ساخت شرکت عقاب افشان
اسکانیاست ولی اسکانیا نیست
اسکانیا نیست ولی اسکانیا هستش ( استاد جواد خیابانی خخخخخ )
هیچ منبع موثقی در مورد این اتوبوس نیست و نداریم که چه بوده و چه شد
در گذشته همین مدل اتوبوس سالهای ۹۳ و ۹۴ و ۹۵ تولید شده بود
با انجین اسکانیا تولید میشد و حتی بری سایت عقاب افشان مشخصات فنی این اتوبوس و ببینی
تو سایت مشخصات اسکانیایی این اتوبوس و گذاشتن
و به علت تحریم ها دیگه انجین اسکانیا براشون نیومده و حتی هیچ اسمی از اسکانیا در هیچ جای این اتوبوس نیست
که الان انجین چینی به روی این اتوبوس هستش و نمی دونم دقیقا چی باشه
ولی هر چی هست چیز خوبیه بالاخره چین بعد سال ها فرو کردن اجناس بنجل و بی کیفیت
پیشرفت کرده و اخیرا تولیدات خوبی داشته اند
حالا بریم سراغ خود اتوبوس
طولش ۱۳ متر هستش و در کل قلق گیری که شما دستت راه میوفته
با اتاق ۱۳ متری یه تیکه هر جایی بری و راحت باشی
۴۳ تا صندلی مسافر داره و صندلی های مسافرش راحتی خوبی داره
و جعیت سرپا واقعا نمیدونه بگم چندتا سرپا هستن
دیگه خط بی آر تی طرف خودش و بزور جا میکنه که بره به کارش برسه
از نظر هندلینگ واقعا عالی هستش
فوق العاده اتوبوس نرم و بی صدا و خوش دست هستش
و به نسبت اتروس ایرانخودرویی هزار پله جلوتر هستش
من به اتروس میگم کره خر نو پالون ولی این پارسین واقعا عین ماکسیما هستش
از نظر امکانات هر آنچه که باید داشته باشه رو داره
و یه چیزی که خیلی باهاش حال کردم به جا یه فن بزرگ چند فن کوچک به روی رادیاتش طراحی شده
و یه دکمه دستی داره که دکمه رو میزنی همه فن ها شروع به کار میکنه و
شما سر ظهر پر مسافر با کولر داری میری دما به روی ۷۰ هستش و با خیال راحت میری و
این خیال راحتی واقعا ارزش داره مخصوصا سرویس اخرت باشه و کارت رو به اتمام و میخای بری خونه
خیلی خوبه
بابت ترمز گیری واقعا عالی عمل میکنه
البته اولش که اوردیمشون تو خط میدیدم چنان ترمزش خوب عمل نمیکنه
که بریدمش نمایندگی و سیستم ترمزش و بروز رسانی کردن از طریق کامپیوتر
که واقعا عالی شد و عملکرد ریتاردر و ترمزش بسیار دلنشین و قوی هستش .
( این عکس هم برا روزی که رفتم نمایندگی )
اون ۳۴۵۸۹ چند روزی هستش که ثابت رزرو من میشه .
.
حالا سرعت و شتاب گیری :
اون روز که بردمش نمایندگی تو جاده تست کردم سرعتش به روی ۸۰ تا بسته شده و بیشتر نرفت
و تو خط ویژه همون نهایت ۵۰ تا ۶۰ تا کافیه و عالی
و بدون مسافر خدا وکیلی هیچ سواری بهش نمییرسه اگه سرعتش باز باشه
شتاب گیریش اتاق خالی واقعا عالیه
و حتی پر مسافر هم که هستش تو خط باز هم من رضایت خودم و اعلام میکنم .
اینجا خاوران هستش اصطلاحا رو سکو زیر بار مسافر حرکت به سمت آزادی
و اینجا هم آزادی منتظر حرکت به سمت خاوران
معایب :
ارتفاع پایینی داره لبه های اتاق دور تا دورشو غفلت کنی لبه جدول ها بلند صد در صد میزنی .
تودست اندازه های خیلی بلند و جاهایی که شیبب خروج زیاده و میخوره به کفی اگه تنظیم ارتفاع اتاق و نیاری بالا زیر جلو اتاق و قشنگ میسابونی به زمین ولی بالا باشه رد میکنی میره .
مورد بعدی این اتوبوس پارسین هر چه قدر که خوب باشه که واقعا و انصافا هم هست
ولی بدرد خط بی آر تی اونم خط تخیلی مثله خط ۲ خاوران آزادی واقعا بدرد نمخوره
کلا خطوط بی آر تی باید اتوبوس دوکابین باشه
چون حجم مسافر این خطوط بالا هستش و از طرفی زنونه و مردونش جدا نیست
و کلا اتوبوس تک کابین جواب خط بی آر تی نمیده و عذابه برا راننده و
مردم دانا و واقعا خوب ایران هم دهن تو سرویس میکنن اینقدر تعداد زیاد هستن و
این قدر چرت و پرت میگن موقع سوار و پیاده شدن کند عمل میکنن و اذیت میکنن
که کمی هم حق دارن چون اتوبوس تک کابین واقعا به راحتی دو کابین ها نیست
گرچه دوکابین هم دست مون هست باز هم مردم اذیت میکنن
مثلا باید هر دو دقیقه یا سه دقیقه اتوبوس تک کابین بفرستن تو خط که مردم راحت باشن
خوب نیست و ندارن همچین تعدادی اتوبوسی .
یا همزمان با هم دو تا تک کابین برن یه تک کابین مردونه بره یه تک کابین زنونه
که باز مشکلات تعداد کم اتوبوس ها باید اشاره کنم .
.
خوب نقد و بررسی من تموم شد امیدوارم که دوست داشته باشید
و
هر سوالی که دارید بنده در خدمت دوستان هستم .
سلام
عالی بود وحید خان
الان صفر تولید شدن؟
پس در کنار آتروس عزیز این سری رو هم داریم؟
چرا در مورد آتروس اونطوری گفتی که کره خر نوپالون؟
سلام داش وحید گل
بله عقاب ها صفر کیلومتر و خشک هستن
و الان خطوط راست درب تهران هم دو کابین داریم هم اتروس و عقاب
.
اتروس زبان طراحیش هزار پدریه
کلا اتوبوس خیلی خشکی هست ماشالا ماشالا کیفیت ساخت خیلی خوبی هم داره
الان بعد از گذشت شش ماه کار همگی اتاقشون به صدا افتادن و خرابی ها مختلف و متعدد هم پیدا کردن
و ذاتا خوب نبودن و نیستن
عالی بود چندروز پیش ظاهراً مجوز واردات اتوبوس های شهری و ون هم از سمت مجلس تایید شد و بزودی اتوبوس های شهری نئوپلان مان و مرسدسو اسکانیا وارد ایران میشن
خدا کنه دوکابین های پدر مادر دار خوب بیارن
الان نیاز ضروری تهران اتوبوس دوکابینیه که واقعا با کیفیت و خوب باشه
دوستان عزیز لینک زیر که براتون میزارم
عکس انواع اتوبوس های شهری واقعا اسکانیایی تولید عقاب افشان
که نمایشگاه سال ۹۴ گرفتم
اینجا میتونید تماشا کنید و
هم پارسین موتور اسکانیا تو این تاپیک هستش
.
.
http://www.irtransit.ir/?p=3599
درود بر شما آقا وحید.
سپاس بابت توضیحات کامل و تصاویر زیبا.
حالا بنظر شما این اتوبوس بجز بحث موتور با اون اسکانیاهای قبلی چه فرقی دارن یعنی اینا حتی بهتر از اونها هستن یا اینکه باید صبر کرد و دید که هم از لحاظ اتاق و هم موتوری تا چه حدی دوام خواهند داشت؟
صد در صد که چین هر چه قدر هم که پیشرفت کنه باز هم به تراز اول دنیا نخواهد رسید
حتی هزار سال دیگه
و در کل که باید بگذره تا دوام و کیفیتش در بلند مدت مشخص خواهد شد
ممنون از توضیحات شما همکار گرامی عالی بود
ارادت آقا عطایی عزیز
از این اتوبوس ها ولی با برند اسکانیا و موتور اسکانیا تو قم خیلی زیاده و اکثرا خط حرم به جمکران
و سه راه بازار کار میکنن
اره اتفاقا اون روز که رفته بودم نمایندگی عقاب سه دستگاه اتوبوس شهر قم اونجا بود
همین اتوبوس های شهری اسکانیا سری جدید شون که تولید شد اول به مشهد دادن بعد قم
قبلنا که شیراز بودم چهل و پنج دستگاه ناوگان اتوبوس رانی قرار بود برای شیراز وارد کنه که نمیدونم به کجا رسید
میارن مجبورن بروز کنن ناوگان شون و
و البته اگه همین عقاب یه گارانتی و خدمات پس از فروش قوی تری بده
قطعا میتونه بازار اتوبوس های شهری دولتی رو بدست بگیره
نقد و بررسی جالبی بود. با تشکر از حاج وحید عزیز و دوستداشتنی. صد البته کشوری با ثروت و منابع غنی نفت و گاز شایسته استفاده از بهترین برندهای جهان هستند ولی متاسفانه…
ارادت استاد براتلو عزیزم
نمیدونم چی بگم کار از ریشه خرابه و مشکل داره
ولی باز هم اگه از این قبیل محصولات بهتر چینی هم بیارن که
کیفیت بهتر داشته باشن و دوام بیشتر یعنی از روی ناچار خوبه
سلام خدمت وحید جان عزیز راننده اتوبوس سایت.
توضیحاتت واقعا ؛عالی درجه یک بود.
من اردیبهشت ۹۹ کرج اومده بودم برای؛ اولینبار با این اتوبوس آشنا شده بودم و نمیدونستم چی بود ؛ فقط میدونستم اولین اتوبوس بروزی بود که تا بحال دیده بودم.
چند ماه بعد تحقیق کردم و یه سری اطلاعات در آوردم که چهار نوع هستن.
یکی همین پارسین تک محور معمولی.
یکی آرین جفت محور(البته گازسوز).
یکی پارسین (مثل کینگ لانگ) دوکابین هست.
یکی هم نسخه برقی این ماشین (که پروژه عقاب افشان و مپنا بود که ؛هنوز تولید انبوه نشده.)
وضع اتوبوس هم الان از چند نفر پرسیدم داره بهتر میشه
وضع اتوبوس به این خاطر داره بهتر میشه چون اکثرا تمام کسانی که قبلا رو کشنده کار میکردن اومدن رو کشنده حالا بازار اتوبوس بهتر بشه خیلی ها از رو کشنده میان رو اتوبوس
سلام به وحید جان ممنون از پست های تاپی که برای سایت میذاری
همکار اتوبوس پارسینه بنظرم باید کیفیت قطعات و موتور و کابینش از اتوبوس های تولید داخل دیگر بهار و بروزتر باشد
سلام:
موتورش ویچای ساخت چین هست
این درست که اجناس اروپایی به دلیل تحریم ها وارد نمیشه
اما نباید جای آنها اجناس چلغوز و بی کیفیت چینی وارد کنیم
و بعد به خودمان تسکین دهیم و بگیم حالا کالاهای چینی
کیفیتش بالا رفته
نه خیر عزیزم ذات چینی ها با فریبکاری و تقلب و ریا
آغشته است و درست هم نخواهند شد
سلام وحید جان سوتل داشتم تقریبا چند مدل اوتوبوس در تهران وجود داره مثلا چارسین و آتروس ؟…؟