ماندگار ترین کامیون ایران

کشنده پر خاطره ولوو fh460 سقف بلند با تانکر قدیمی.

یکی از بهترین و باکیفیت ترین ماشین های سایپا دیزل؛همین ماشین بود که با قطعات اصل سوعد مونتاژ شد و حتی ۴۸۰ هم عالی بود ولی ۵۰۰ یکی از بی کیفیت ترین محصول سایپا شد.

عکس: متاسفانه زمان عکس رو یادم نیست.

درباره آرتین فتحعلی پور

Avatar photo
با سلام آرتین فتحعلی پور از شهرستان چالوس استان مازندران هستم عکاس و نویسنده نوجوان سایت عاشق کامیون های اروپایی علی الخصوص داف هستم به شدت به کامیون داف علاقه دارم دوستتون دارم یا علی خداحافظ

۲۲ دیدگاه

  1. Avatar photo

    ۵۰۰ یکی از بی کیفیت ترین ها بود؟

  2. کی گفته ۵۰۰ یکی از بی کیفیت ترین هاست… اتفاقا ۵۰۰ سایپا دیزل یکی از بهترین ماشینهای ایران هست. حرف نداره. همین الان خواهانش از وارداتی ها هم بیشتره و بورس بازار بهتری داره. قیمت هوایی هم داره. خشک ۹۸ ش الان خیلی کم پیدا میشه که حدودا ۱۱.۵ قیمت داره.

    • محمدمهدی محمدی نژاد

      خدایش مدلای ۹۷ نیمه دوم و ۹۸ و ۹۹ ارزش خرید نداره فقط مدلای ۹۴ تا ۹۷ نیمه اول ارزش خرید داره چون ولوو نسل ۴ سایپا دیزلی تا مدلای ۹۷ نیمه اول باکیفیت بوده ولی از ۹۷ نیمه دوم به بعد و ۹۸ ارزش خرید نداره مگر اینکه طرف می خواد تمام قطعاتشو فابریک ببنده و اون قطعات تقلبی رو به فنی حرفه ای ها بفروشه

    • Avatar photo
      آرتین فتحعلی پور

      خب آقا امیر فرمایش شما درست ولی آدم دیوانه س بره ماشین بدون آپشن قطعه چینی بگیره.
      آدم با این پول می‌ره اکتروس وارداتی داف صفر رنو تی نیوفیس صفر اسکانیا ۴۵۰ کارکرده با دو سال خدمات رایگان یا ولوو وارداتی که خیلی زیبا هستن بخره
      حال قضاوت با شما

      • آرتین با حرفت کاملا موافقم..الان با قیمت کمتر از ۱۱.۵ میشه ی ۵۰۰ سه خط فول گرفت یا بقول خودت یدونه اسی ۴۵۰ معرکه …باید دیوانه بود برای ۵۰۰ بی آپشن سایپا این همه هزینه کرد

      • ارتین جان ولوو ۴۶۰ یا ۴۸۰ فول اپشن بود ؟

    • یکی از خوش فروش و نقد ترین ماشینای بازار ۵۰۰ سایپا دیزله
      خشک ۹۸ با نیو فیس هم قیمته
      یکی از دلایلشم الایندگیشه که یورو ۴ هست و به سوخت خیلی حساس نیست

      • محمدمهدی محمدی نژاد

        ولووهای نسل۴ سایپا دیزلی از ۹۶ نیمه دوم تا لحظه آخر استاندارد آلایندگی شون از یورو ۴ به یورو ۵ تغییر کرده و مدل ۹۸ خشک یورو ۵ هست نه یورو چهار و اینکه ۶۰% قطعاتش چینی و ۴۰% سوئدی هست البته مدلای ۹۷ نیمه دوم به بعد اینطوری هست ولی مدلای ۹۶ نیمه دوم و ۹۷ نیمه اول درصد چینی بودن قطعاتشون کمتر هست و سوئدی بیشتر است چون از یورو ۵ به بعد چینی بودن قطعات ولوو های نسل چهار سایپا دیزلی شروع شد ولی تو مدلای ۹۶ نیمه دوم و ۹۷ نیمه اول فقط بیشتر قطعات پلاستیکی و لوازم جانبی و بیشتر قطعات داخل کابین چینی بستن حتی هندی ایرانی و ترکی هم روش ولی موتوری و گیربکسی و بقیه اش همه اصل سوئد بود ولی از مدلای ۹۷ نیمه دوم به بعد دیگه کیفیت اروپایی نداشت چون طبیعتاً آمریکا ایران رو تحریم کرده بود و سوئد رو تحدید که به ایران قطعات ولوو ارسال نکنه

  3. محمدمهدی محمدی نژاد

    ولوو نسل ۴ سایپا دیزلی هم یوروچهارها تمام قطعاتش صفر تا صد اصل سوئد بود ولی از یورو ۵ به بعد چینی بودن قطعاتش شروع شد که البته تو مدلای ۹۶ نیمه دوم و ۹۷ نیمه اول فقط بیشتر قطعات پلاستیکی و لوازم جانبی و بیشتر قطعات داخل کابین چینی نصب شده حتی هندی و ترکی و ایرانی هم روش ولی ماباقی مثل قطعات موتوری و گیربکسی و بقیه اش همه اصل سوئد بود ولی از مدلای ۹۷ نیمه دوم و ۹۸ و تعداد انگشت شماری ۹۹ بود که دیگه کیفیت اروپایی نداشت و شصت درصد قطعاتش چینی و چهل درصدش سوئدی ولی باز با اینحال نسبت به کامیونهای برند چینی و بنز واگن هود ایرانخودرو دیزل بهتره ولی فقط ولوو نیست که اینطوری شده اسکانیا استریم لاین ماموت دیزل هم از مدلای ۹۶ به بعد مخصوصاً زمانی که اسکانیا R450 و R500 و G400 و G410 اومده اند رو دور مونتاژ تو ماموت دیزل بیشتر قطعات نصب شده روش همه چینی تایوانی بی کیفیت هست و درصد کمی از قطعاتش هلندی هست و مشکلاتی مثل مشکل پمپ گازوئیل و مشکل پمپ فشار و مشکلات گیربکسی مثل بدکار کردن پین ماهک دنده و سر سبک سنگین تقه می زنه و پلیسه اینا آزاد می کنه ولی دلیل بر این نمی شه ماشینهای بدی باشن چون که بازهم قطعات اروپایی روشون نصب هست هرچند درصدش کمه ولی نسبت به کامیونهای چینی بی کیفیت و بنز واگن هود ایرانخودرو دیزل بهتره مثلاً اگه یک کامیون چینی تا ۵ سال داره کار می کنه این ولوو نسل ۴ سایپا دیزلی مدلای ۹۷ نیمه دوم به بعد و اسکانیا استریم لاین ماموت دیزل مدلای ۹۶ به بعد تا حداقل ۷ سال و حداکثر ۱۰ سال ((اگه باهاشون مراعات کنی)) کار می کنه راستی بنده اوایل بهمن ۱۴۰۱ با این کامیون عکس انداختم یادش بخیر

    • Avatar photo
      آرتین فتحعلی پور

      آقا مهدی چقدر توضیحات شما مفید و بجا هست و تعصبی نیست

      راستی آقا مهدی الان دایی من اسکانیا ۴۵۰ ۹۶ با کارکرد ۹۰۰ و خورده ای به مشکل نخورده برای چی باید پلیسه آزاد کنه

      • محمدمهدی محمدی نژاد

        خواهش می کنم زنده باشید به احتمال زیاد دایی شما به گوشزدهای آقای جواد بانشی گوش کرده آقای بانشی یک اوستاکار ماهر اسکانیا هستش از اسکانیا نسل قدیم تا جدید و اینکه اون بود که باگوشزد کردن به ماکین اونایی که اسکانیا مدل ۹۶ به بعد دارند تونست کاری کنه که اسکانیاهای نودشش به بعد به مشکل نخورند و تا یک میلیون الی یک میلیون نیم اسکانیا سوارا تونستن ماشینشون رو پلمپ و بدون مشکل نگهدارند وگرنه مورد داشتیم یکی از آشناهای اینستاگرامی ما به اسم شاهین دوستش اسکانیا آر پونصد داشت مدل ۹۶ داشت می گفت اسکانیا آر پونصد خیلی مشکلات زیادی داشت و سر کارکرد ۵۰۰ هزارتا رو کار موتور گیربکس تعمیر کرد و ماشینشو فروخت انشاالله که مالک جدیدش خیرش رو ببینه خلاصه اینکه اسکانیا آر از سال ۸۷ تا ۹۵ که اسکانیا استریم لاین مونتاژ شد تمام قطعاتش از هلند می اومد از ۹۶ به بعد از کشورهای چین و تایوان هم قطعه آوردند برای مونتاژ اسکانیا مدلای ۹۶ به بعد چون طبیعتاً اسکانیا نسل استریم لاین تا سال ۲۰۱۶ و تک و توک اوایل ۲۰۱۷ تولیدش تموم شد و تولید اسکانیا اتاق جدید SRGP شروع شد ولی ماموت به مونتاژ اسکانیا استریم لاین ادامه داد تا ۹۸ ولی خوب دلیل بر این نیست که ماشین بدی باشه و اینکه ناگفته نماند که کل کامیونهای مونتاژ ایران تا سال ۹۶ خوب بوده اند ولی از ۹۷ حتی اروپایی مونتاژ ایران هم (به جز ولوو سایپایی تا ۹۷ نیمه اول و رنو آریا دیزل تا لحظه آخر) دیگه کیفیت اروپایی نداشت

  4. به نظر من فقط ماک خودم خوبه کون لقه بقیه ماشینا

  5. در مورد خوبی ولووهای نسل چهارم حتی همون مدل نود و هفت به بعد که دوستان میگن چینی شده، همین بس که خیلیاش، بالای ۱۲۰۰ هزار کارکرد تو این مدت زمان اندک داشتن. حتی مدل نود و هشت ۱۴۰۰ کار هم هست که همه چیش پلمپ هست. یعنی ماشین از ب بسم الله تا الان خاموش نشده و مرتب کار کرده. ماشین بی کیفیت و ادا در بیار نمیتونه اینجوری کیلومتر بندازه.

  6. Avatar photo

    این مدل ولو واقعا نوستالژیه

  7. این ولو ها خیلی خوبن

  8. از این ماندگار تر هم داریم

  9. در سال های ۹۶ و۹۷ ولو اف اچ ۵۰۰ و اسکانیا ار۴۵۰ و جی ۴۱۰ ، رنو تی ۴۸۰ ، اویکو های وی ۵۰۰ و۵۴۰ و بنز اکسور جز بهترین کامیون های مونتاژ داخل کشور بودند قبل تر هم رنو پریمیوم ، اکتروس ، اویکو ، اسکانیا اف هاش ۴۸۰ بهترین ها بودند

  10. سلام اف هاش ۴۶۰ زمانی اومد واقعا عالی بود… اون زمان فقط اسکانیا ۱۱۳…اف اینتر… بودن که این کجا و آن کجا….. ابهتش از پونصد الان خیلی بیشتر بود

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*