چینی اما باطن آلمانی

سلام به همه دوستان عزیز

امیدوارم که حالتون عالی و خوب باشه

خیلی وقت بود که میخواستم در مورد این سلاطین شرکت واحد تهران پستی بزارم .

.

امروز دقیقا یک سال میشه که من وارد شرکت واحد تهران شدم و

حقیقت که اولین باری که میخواستم بشینم پشت فرمون این غول طویل واقعا کمی ترس داشتم

من هر چی از تریلی و کامیون و اتوبوس سوار شده بودم

به جهت تفریح و جای خلوت بود نه به قصد دائم کارکردن اونم خط سنگین و شلوغ و تخیلی مثله خاوران آزادی

هیچی آقا ما رفتیم نشستیم پشت اتوبوس و اولین چیزی که تو ایینه میبینی یا خدا تهش کجاست

مربی ای که کمی آموزش به ما داد گفت ماشین چی داری؟ ما هم همین جوری گفتیم ۲۰۶ (البته ۴۰۵ دارم)

گفت اصلا نترس این رانندگیش از ۲۰۶ خیلی راحت تره

و من که منتظر تایید یه نفر که بگه تو میتونی

( وسیله هر چی بزرگتر میشه رانندگیش راحت تره )

و ترس های اولیه همیشه با هر وسیله ناشناخته هست ولی

روشن کردیم و داخل منظقه با مربی دوری زدیم و اولین چیزی که گفتم

دهنت سرویس عجب چیزیه این , چه قدر خوبه

۲۰ متر اتوبوسه ولی بی نهایت تو دسته و هندلینگ خیلی بالایی داره

قدرت انجین مان ۴۰۰ اسبی شو اونجایی احساس میکنی که

داری سربالایی خیابان ولیعصر یا امام علی داری میری بالا پر مسافر

با اشاره رو پدال گاز نه نمیشنویی و نعره میکشه و میره

و مسافرهای رو زمین تهران و این دوکابین ها جمع میکنن

وقتی در طول مسیر حجم انبوهی از مسافر و در ایستگاه ها میبینی و

مردم گرفتار هستن و مجبورن سوار بشن ولی طول مسیر قشنگ مسافر ها رو جمع میکنی میبری .

میرسی ابتدا و انتهای خط وقتی درب ها رو باز میکنی میبینی هی مسافر که داره

پیاده میشه و پیاده میشه و تو تعجب میکنی خدایا این همه مسافر واقعا تو اتوبوس بوده

و امروز که یک سال از ورودم میگذره هر روز بیشتر از دیروز عاشق این اتوبوس میشم

همیشه به بچه ها میگم که اینا ترکیده رسیدن دست ما نیرو های جدید باز هم اینقدر خوبن

ببین اون موقع که صفر بودن , اون موقع چه قدر خوب بودن

این اتوبوس در اون سال ها به صورت کاملا وارداتی از چین وارد شدن

و اسم چینی بودن همه ما رو یاد اجناس بنجل میندازه

اما اگه اینا بد بودن بعد از گذشت ۱۵ سال کار همچنان در حال کار کردن هستن

و با کمترین توجه و رسیدگی باز هم در حال خدمت رسانی ان

و دلیلش هم اینه که این اتوبوس در اصل طراحی آلمان بوده

و اکثرا قطعات آلمانی هستن و مهم ترین نقطه قوت این اتوبوس

انجین ۴۰۰ اسب مان هستش ( البته بین علما اختلاف زیاده یه سری ها هم میگن ۳۸۰ )

و دلیل نام گذاری این پست همینه چینی اما باطن واقعا آلمانی .

این اتوبوس های کینگ لانگ واقعا در طول عمر شرکت واحد تهران

واقعا معرکه بودن و بعید میدونم دیگه اتوبوس به این خوبی بتونن بیارن

و اگه رسیدگی ها کمی بیشتر بود به این عزیزای دل واقعا توانایی کارکردن خیلی بیشتری داشتن

اما رسیدگی ها و تعمیرات واقعا افتضاحه و نمیخام زیاد وارد این موضوع بشم .

خوب این پست من تمام شد

و

خداوند نگه دار و محافظ تمامی راننده های سنگین مهینم باشد

چه در بخش باری چه مسافری چه داخل شهر چه خارج از شهر

.

.

.

یا حق

درباره vahid.1995

Avatar photo
با سلام یک عدد عشق رانندگی هستم سبک ، سنگین ، ویژه و موتورسیکلت انشاءالله دوستان همه به آرزوهای قشنگ شون برسن . یا حق

۱۶ دیدگاه

  1. سلام
    دوست عزیز تازه اینا مدل های ثانویه وارداتی بودند سری اول هم فکر کنم از این شرکت بودن به رنگ قرمز و درنهایت قرمز جیگری
    که وارد شدن جلوی ماشین شبیه اتوبوس های خارج شهری مان بودن که کولر بسیار قوی داشتن
    امیدوارم موفقیت و موید باشید
    خدای بزرگ به همراهتون

    • Avatar photo

      درود بر شما
      بله سری اول اول یانگمن ها بودن سال های ۸۵ و ۸۶
      بعد کینگ لانگ ها اومدن
      مدل ۸۷ی مثله اونی که تبلیغ شهر فرش داره تو تصاویر بالا
      و مدل های بالاتر هم چراغ هاشون فرق کرده
      و
      در اخرین سری هم یوتانگ ها بودن که ۹۳ و ۹۴ اومدن
      .
      اما طبق تجربه خودم که با هر سه تا رانندگی کردم
      کینگ لانگ خیلی تو دست تره و بیشتر باهاش حال کردم

  2. خدا قوت و ممنون از زحماتتون

  3. Avatar photo

    انشاءالله هرجا هستی سالم و سلامت و موفق باشی و البته در مدارج بالاتر از اینا ببینیمت

  4. انشالله روزی خرید یک ماشین تاپ مدل بالا

  5. سلام آقا وحید گل خوبی ، کم پیدایی برادر ؟

  6. الان وضع کار روی اتوبوس های شهری به چه صورت هست؟

    • Avatar photo

      تهران دو بخش خصوصی داره و دولتی
      .
      دولتی که ما کار میکنیم به واسطه یک شرکت پیمانکار در بخش دولتی کار میکنیم
      و
      خصوصی ها هم شرکت های مختلفی هست که
      شرایط مختلفی داره
      راننده باشی , مالک باشی
      برا شرکت کارکنی , برا مالک کارکنی

  7. Avatar photo

    به به وحید جان چطوری خوبی چخبرا کم پیدایی برادر

  8. Avatar photo
    آرتین فتحعلی پور

    وحید جان داداش ایشالا هرکجا که هستی موفق و سلامت باشی
    راستی چه خبر از آتروس های ایران خودرو

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*