اغاز استارت واردات اتوبوس های MAN آلمان به ایران.

عکس ها از پیج اسکانیا مارال . روز دوستان عزیز بخیر امیدوارم که حال دلتون درجه ۱ و برقرار باشه طبق تبصره بند ماده ۷ قانون سازمان حمل و نقل شهری مجوز ورود ماشین آلات درون شهری و برون شهری هم آغاز شده و از این پس منهای کامیون ، شاهد ورود اتوبوس های لوکس اروپایی هم به ایران خواهیم بود این خبر خوش برای دوستداران اتوبوس خبر بسیار خوشحال کننده ای هست چرا که ناوگان ما در این بخش بروز رسانی و بهتر خواهد شد و شاهد ورود محصولات لوکس اروپایی به ایران خواهیم بود فعلا در بخش اتوبوس یاوران خودرو ، عقاب افشان ،و گواه دست بکار شدند و تعدادی اتوبوس مان اسکانیا مرسدس بنز و سیترا وارد کشور شده اند. تصمیم گرفتم منهای بخش واردات کشنده ، در بخش راهسازی ، سواری ، اتوبوس هم برای دوستان پست بگذاریم یعنی انشالله بزودی منهای بخش کشنده بخش های دیگر هم اضافه خواهد شد،که انشالله سعی میکنم منهای بخش کشنده در این بخش ها فعالیت داشته باشم امیدوارم که لذت ببرید و نظرات روی این پست عالی و درجه ۱ باشد.

درباره manitavakol

Avatar photo
بنام خدا مانی توکل هستم از نویسندگان قدیمی سایت ایران ترانزیت . لیسانس عمران دارم ، عاشق ماشین هستم سواری و سنگین . از سال 91 با ایران ترانزیت اشنا شدم 8 ساله که با مدیر سایت دوست خوبم وحید کریملو رفیق و دوست هستم عاشق ماشین های اروپایی و امریکایی علی الخصوص آلمانی هستم و بشدت روی ماشین های آلمانی علاقه دارم . درحال پیگیری برای گرفتن پایه 2 و سپس پایه 1 هستم تا به امید خدا اگر قسمت شد پایه 1 بگیرم و بتونم در این حرفه کار کنم . مخلص همه ی رانندگان ایران زمین و بچه های ایران ترانزیت گل هم هستیم و همه تون رو دوست داریم انشالله زیر سایه پروردگار متعال زندگی اروم و خوبی درکنار خانواده هاتون داشته باشید . ارزوی سربلندی برای قهرمانان حمل و نقل ایران و مردم کشورم رو دارم.

۲۸ دیدگاه

  1. خبر بسیار خوبی هست. اتوبوس مان به لحاظ رانندگی و راحتی مسافر فوق العاده هست. بنظر من یه سرو گردن نه که دو سر و گردن بالاتر از بقیس. اما واقعیتش هزینه نگهداریشم زیاده ولی هزینه بلیطش برا مسافر زیاد معنی دار متفاوت نیس که از لحاظ صرفه واسه مالک بگم توجیه معنی داری داره! اما دوستان اگه وارد بشه چند درمیاد با قیمت فعلی اتوبوسهای موجود! بنظرتون میصرفه با این قیمتها؟ یا چه افرادی خریدارش خواهند شد؟

    • Avatar photo

      درسته حسین جان از همه لحاظ عالی هست اما یادت نره که مان استهلاک و هزینه نگهداری کمتری نسبت به اسکانیا داره بنظرم اول از همه شرکت ها خرید بالایی از مان بنز سیترا اسکانیا داف و ولو دارند یعنی مثلا رویال سفر ممکنه در آن واحد ۵۰_۶۰ دستگاه بخره و جایگزین کنه

      • من بحث استهلاک نکردم. بحث قیمت قطعه کردم. قطعا استهلاکش کمتره ولی بخوای بری تعمیر اونوقته که ورق بر میگرده و اسکانیا ارزون تموم میشه

  2. Avatar photo

    خبر خوبیه انشاالله همین طوری شاهد ورود محصولات جدید به بازار باشیم ولی یک مشکل که هست قیمت خیلی بالای محصولات جدید هست !!!
    این همه کامیون وارد شد به جای ارزون شدن گرون شدن!

    • Avatar photo

      اره داداشم انشالله همین جور اگه پیش بره بازار خیلی بهتر میشه البته من شنیدم همین اتوبوس مان نسل جدید حدودا ۱۶ میلیارد تمام میشه ، اسکانیا تورینگ هم ۱۵/۵ تمام میشه فکر کنم بنز یکم گرون باشه رو ۱۷ تومن تمام میشه

  3. آقا ایولا عالیه خیلی عالیه مانی آفرین به فکرت همین کار رو بکن ما پشتت هستیم فکر واقعا عالی کردی

  4. عالی کاش اتوبوس های داف رو هم وارد کنن که مثل کشنده هاش اتوبوس هاش هم تو‌ناوگان مسافربری حضور داشته باشن

  5. عالیه بهتر از این خبر نمیشد ما ده سال پیش اتوبوس داشتیم و مان هم داشتیم واقعا هم راضی بودیم از این ماشین همه چی تمام بود خط ارمنستان و ترکیه و گرجستان تور می‌بردیم و خیلی بصرفه بود اون موقع یادش بخیر سال ۹۷ ۱ میلیارد دادیم رفت.

  6. از این به بعد منهای کشنده برای همکارهای عزیزمون در بخش مسافربری هم شاهد حضور بهترین اتوبوس های روز دنیا هستیم

  7. اتوبوس مثل دهه ۶۰ و ۷۰ رونق نداره بنظرم
    چن سواری زیاد شده
    بازارش خیلی داغ نیست و به صرفه نیست البته برای بحث بین شهری
    ولی برای یه سری کار ها مثل سرویس شرکت ها یا اتوبوس های لوکس تر برای تشریفات بهتره شرایط،و بالاخره ماشین روز نیازه

    • Avatar photo

      چون رقابت بین اسکانیا و مان ولو در چند سال گذشته بود و انحصار بود و بعد از گذشت سال ۹۲ رقابت بین مان و اسکانیا داغ تر شد ولو به مرور زمان رفت کنار و کلا محو شد و الان لازمه که سیترا ، مان ، داف ، اسکانیا ، بنز ، نیوپلان ، ولو‌ ، اویکو و حتی اتوبوس های کیا موتورز هم وارد بازار بشن

  8. اتفاقا این بخش از صنعت حمل و نقل هم نیازمند بازسازی بود چون عمر اتوبوس ها به ۱۳ سال رسیده و دیگه میانسال ها باید کم کم جاشون رو به اتوبوس های نسل جدید بدن

  9. واقعا اتوبوس هایی مثل مان و ولوو جاشون تو ایران خیلی خالیه. شما الان نگاه اتوبوس بی ۹ به عنوان مثال بفرمایید. بعد از گذشت بیش از یک دهه از آخرین تولیدش، هنوز یکی از بهترین اتوبوس های ناوگان مسافربری هست. با اینکه به سن اقساط رسیدن خیلی وقته

    • Avatar photo

      حالا بنظر من مان تعدادش بیشتر از ولو هست و دلیلش هم نرمی و سواری و آپشن های برتری هست که به نسبت ولو دارن

      • سلام دوست عزیز فکر نمیکنید در مورد اتوبوسهای ولوو کمی کم لطفی میفرمایید شما یه سرچ کوتاه تو نت در مورد اخرین محصول ولوو بکنی میبینی که اینطرها هم که میفرمایید نیست امکانات و اپشنهای اتوبوس جدید ولوو یه سری هاشون برای اولین باره که ارائه میشن و یکی از پیشرفته ترین و ایمن ترین اتوبوسهای حال حاضر به حساب میاد

  10. اتوبوس های مان از نظر آپشن و سواری و امکانات رفاهی دستکمی از بنز ندارن و حتی من از یک راننده شنیده بودم که با بنز برابری می‌کنه حتی میگن موتورهای ۶۳۰ اسب مرسدس بنز رو پیشرانه ش رو مان طراحی می‌کنه و سیستم آلایندگی مان هم تحت لیسانس مرسدس بنز آلمان هست ولی امیدوارم بنز و مان خیلی وارد کنن

    • Avatar photo

      بله کاملا درسته البته شنیده بودم موتورهای کامیون های شرکت کاترپیلار هم تحت لیسانس کمپانی مان آلمان هست و اینکه پنج سال پیش هم یک خبری مبنی بر همکاری دو شرکت مان ، دایملر آلمان منتشر شد مبنی بر اینکه در زمینه های متفاوت همکاری گسترده تا سال ۲۰۲۱ یعنی دو سال پیش خواهند داشت

  11. Avatar photo

    ممنونم از نظرات دوستان عزیز

  12. Avatar photo
    آرتین فتحعلی پور

    مانی من واقعا عاشق این اتوبوس های مان هستم فوق العاده آن و حرف ندارن
    چند وقت پیش اینستا بودم مثلاً قیمت تموم شده اتوبوس می‌گفت می‌گفت
    سیترات تو ۲۰ میلیارد تموم میشه
    بنز ۱۷
    اسکانیا فکر کنم ۱۵
    مان ۱۶ تا ۱۷
    newplan هم ۱۸
    ولوو b9r کارکرده ۲۰۱۸ ۸.۵
    مان کارکرده هم همینطور

    البته اوضاع اتوبوس خیلی خرابه یه خبری شنیدم که می‌گفت اصلا دیگه شغل اتوبوسرانی تو ایران صرفه نداره یه خاطر اتوبوس ۲۵ میلیاردی (معادل دو ولوو پونصد ۲۰۱۹) گرانی قطعات و کرایه کم به کشور عمان مهاجرت میکنن
    حالا این که میگم درآمد دلاری هستش
    مثلاً تو عمان راننده اتوبوس با دلار ۵۰/۰۰۰ تومان ۱۲ هزار دلار معادل (۶۰۰ میلیون) و تو ایران ۲۰۰ دلار معادل ۱۰ میلیون
    یعنی شما نگاه کن خیلی افتضاحه شما با این پول میتونی دو تا داف یا ولوو بگیری با یخچال ترانزیت کنی بری اروپا
    و باید با اتوبوس رانی خداحافظی کنی یا با این پول میتونی تو شمال زمین بخری ساخت و ساز کنی یه شاسی بلند هم بگیری مسافرت هم اینطوری ارزش پول هم باقی میمونه و دیگه اصطحلاک و خرج برات نمیوفته

  13. سلام دوست عزیز ظاهراً اطلاعات جنابعالی در رابطه با اتوبوس به چند سال قبل برمیگرده شما اتوبوس مان یا بنز یا اسکانیا ی۲۰۲۰تا۲۰۲۲روداریدبا اتوبوس ولوو ی B9 که یک نسل از سه برندی که نام بردید مقایسه میکنید ؟بهتره اطلاعاتتون رو ابدیت کنید و یه سرچ درمورد اتوبوسهای ولوو۹۸۰۰ Nuevo که قراره توسط شرکت رانیران با نام بی۱۱ منتاژ بشه کنید

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*