نهنگ واقعی

درود فراوان بر همه دوستان عزیز

امیدوارم که حالتون عالی و خوب باشه

جهت مقایسه ابعاد دو کابین و سه کابین

.

خوب همون طور که در تصاویر مشاهده میکنید میخام در مورد اتوبوس های سه کابین صحبت کنم .

اینا ساخت شرکت akia بودن .

و روزگاری در خط ۲ بی ار تی تهران یعنی خاوران ازادی فعال بودن و

داستان زمین گیر شدن این سه کابین ها زیاد که چی شد و چرا و چه طور برا چی .

متاسفانه هیچ اطلاعات فنی از این اتوبوس در سطح اینترنت پیدا نکردم و سایت خود اکیا هم بسته بود .

اما با اخرین راننده هایی که در گذشته با این نهنگ ها رانندگی میکردن که در شرف بازنشتگی هم هستن

صحبت میکردم میگفتن رانندگیش حتی از دوکابین ها هم راحت تر بود .

قیافه غلط اندازه ولی تو عمل خیلی راحت تر از اون چیزیه که فکرشو بکنی .

به یاد دارم برج ۲ امسال وقتی وارد شرکت واحد شدم و نشستم پشت دوکابین ها اولش واقعا ترسیدم

۲۰ متر اتوبوسه ولی هندلینگ و راحتی و تو دستی در حد یه سواری هاچ بک

یه شوهر خاله دارم که همیشه میگفت ماشین هر چی بزرگتر باشه رانندگیش راحت تر میشه

نمونه تجربه شخصی خودم با اتوبوس های دو کابین بود و تایید این حرف با راننده قدیمی اون سه کابین ها .

همیشه تو منطقه وقتی از کنار این سه کابین ها رد میشم واقعا دوست دارم روزگاری بیاد و

من بتونم تجربه رانندگی با اتوبوس سه کابین ها تیک بزنم و ببینم چه قدر حال میده .

و لقب نهنگ برازنده این اتوبوس میگن به اون زمان که فعال بودن وقتی میوفتادن تو خط

اونم خط سنگین و شلوغی مثله خط ۲ کلا هیچ مسافری به روی زمین نمیموند و همه مسافر ها رو جمع میکرد و میبرد .

.

اما در مورد شرکت اکیا در گذشته در شهر میانه فعال بودن و بنا به دلایلی که … نمیشه بگی

مجبور به مهاجرت به ترکیه شدن و فعالیت شون و در ترکیه ادامه میدن .

خیلی حرف ها هست که نمیشه گفت فقط ارزوی موفقیت های روزافزون برا این شرکت دارم

و مطمین هستم که روزهای خوب هم به کشور ما برمیگرده .

یا حق

درباره vahid.1995

Avatar photo
با سلام یک عدد عشق رانندگی هستم سبک ، سنگین ، ویژه و موتورسیکلت انشاءالله دوستان همه به آرزوهای قشنگ شون برسن . یا حق

۲۱ دیدگاه

  1. Avatar photo

    انشاالله آینده خوشی پیش رو داریم

  2. Avatar photo

    اتوبوس سه کابین ندیده بودیم که اونم اینجا دیدیم ممنون بابت تهیه عکس ها

  3. واقعا هم نهنگ واقعی است

  4. واقعا هم لقب نهنگ برازنده این اتوبوس ها هست

  5. Avatar photo

    سلام وحید جان چطوری خوبی چخبرا؟
    اومدی با یک پست دیگه حسابی ترکوندی فکر کنم این نهنگ ها تنها جایی که کاربری شون بالا باشه فرودگاه ها باشه البته اینو هم بگم که عقاب افشان اتوبوس سه کابین برقی هم مونتاژ کرده و بزودی وارد ناوگان اتوبوسی اصفهان و تهران و تبریز میشن و در رابطه با جمله آخر بله روزهای خوب میان و انشالله همه طعم خوشبختی رفاه و آسایش رو میکشن

  6. اره کاربری شون بدرد فرودگاه میخوره

    • Avatar photo

      اتفاقا میگن بعد از اینکه شرکت واحد تصمیم میگیره که اینا رو بخوابونه
      از فرودگاه مهراباد و اونی یکی
      پیشنهاد خرید داشته ولی شرکت واحد نفروخته
      چند ساله جا تنگ کن درست کرده گذاشته تا وقت اوراق کردنشون برسه

  7. این سه کابین ها داخل سامانه ۲ پارک شده.علت خروج از خط رو نمیدونم ولی من که راننده ۲کابین هستم واسم جالبه پشت اینها بشینم.داخلش خیلی شیک و باحاله.
    دوکابینها با اینکه اکثرا فرسوده شدند ولی بازم رانندگی باهاشون راحتتر از تک کابینه

  8. چقدر طویل و بزرگ هستن سواری نباید تو نقطه کور اینا قرار بگیره

    • Avatar photo

      فرهنگ رانندگی در ایران واقعا فقیر و ضعیفه
      اما این اتوبوس سه کابین در هر طرف سه تا دوربین داشته
      که راننده تسلط و تصمیم گیری بهتری داشته باشه

  9. یک مدت پیش همش‌‌ با خودم کلنجار میرفتم که این اتوبوس های اکیا سرنوشت شون چیشد که وحید جان لطف کردن و از سرنوشت اینا بهمون خبر دادن البته من هفده سالم بود تهران اتوبوس ایکاروس سوار میشدم و یادمه یک تعداد انگشت شمار ایکاروس سه کابین داشتیم

    • Avatar photo

      بله دو دستگاه ایکاروس سه کابین به سفارش ایران ساخته شده
      که در زمان خودش طویل ترین اتوبوس جهان بوده
      و وارد ایران هم شدن عکس هاشم دارم بعدا اگه خواستید پستش میکنم
      ولی اونا هیچ وقت توی خط کار نکردن
      و از سرنوشت شون هم خبری ندارم

  10. سلام من پدرم راننده شرکت واحده یک سری من تجربه نشستن پشت این سه کابین هارو دارم واقعا مثل مینی‌بوس نرم و راحته اصلا تصورش هم سخته که یه همچین ماشینی رو داخل ترافیک سنگین داخل شهر تهران بخصوص خط خاوران آزادی از اینور به اونور ببری .
    درکل آرزوی سلامتی برای همه سنگین سوارا بخصوص راننده های زحمت کش شرکت واحد
    ممنون از اطلاعات مفیدتون
    راستی علت خواب بودن این ماشین ها سوخت بی‌کیفیت ایرانه .

  11. کارمندان دولت و کارکنان دولت و مجلس میتوانند برای امد و رفت خود به محل کار از اتوبوس – مینی بوس

    تویوتا هایس استفاده کنند خیابانها بدون ترافیک میشود

  12. تمام جاده های کشور را میتوان حمل و نقل جاده ای کرد اما نمیتوان تمام کشور را خطوط راه اهن کشید

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*