راستش امروز این دهچرخ رو دیدم خیلی خوشم اومد
واقعا تمیز بود نسبت به مدلش
نکته هم که برام جالب بود این بود که دیفرانسیل مثل بقیه بنزها توپی طلا نبود و اصطلاحا استرلینگ بود
که تو مدلای باری خیلی کم دیدم استرلینگ باشه
استرلینگ ها اکثرا کمپرسی هستن
و اینکه اگر کسی در مورد زیر بندی استرلینگ اطلاعی داره بگه تا ما هم بدونیم
این ماشین کاربری مخصوص حمل شیشه هست و با توجه به رنگش معروفه به اشمیتز
این سالار هم که حیفم اومد خداوکیلی نذارمش…
چطوری بنز تکی خبری ازت نیست ها
امتحانات تموم شد
من با نمره ۱۸.۳۱ قبول شدم
تو استان ما معدن بنز کمپرسی وتانک هست خیلی تک های خوشگلی هستند
کدوم استان؟
استرلینگ همون دیفرانسیل بدون توپی خودمون
البته به دیفرانسیل سرعتی های الان نمیرسه ولی
نسبت به توپی دار های اون زمان که نسبت تبدیل بالا
۶ داشتن این سرعتی تر بود با نسبت ۳٫۵ تا ۴٫۵
در ضمن این بنز عراقی نه اشمیتز دادا
این ۲۶۲۴ اشمیتز ۲۶۲۸ بودن
از رنگش گفتم …
علی اون ۹۱۱ اشمیتز نبود
البته قیافش شبیه مایلر های ذوب آهن اصفهان هست که نارنجی ان و فابریک آلمان
فکر کنم این ماشینای حمل شیشه بیشتر برای اراک و اون طرفا باشن
سمت اراک باید باشه ولی اینا ماله شهر ماست فریمان
یه کارخونه شیشه کاوه هست اینا برای اون کار میکنن
یه قپون هم هست اتاقش مثل اینه یه میدلام تک و یه اسکانیا ۳۸۰ هم با گاری مخصوص شیشه دیدم…
اینا که اتاقش گرده و شبیه ۲۶۲۸ های اشمیتزیه اینا مایلر های فیس قدیم هستن اتاقی که الان ایران خودرو تولید می کنه نسخه فیس لیفت شده هستش که دایملر بنز بعد از چند سال تولید مایلر با اتاق گرد این رو پیاده سازی کرد که با ۱۹۲۴ و ۲۶۲۴ وارد ایران شد
یه دونه دیگه هست لنگه ی همینه منتها عسلی زنگه
بلوچستان
تانکر گاز سمت سیستان باید زیاد باشه درسته؟
برای پاکستان میبرن..
درسته
شاهه شاهان همین ماشین هست
آره به خدا.معلومه گوهر شناسی
بالاخره جناب آقای جوان رویت شد …
علی جوان گله گل
بهش میگم بنز تکی
بله😂😂
بنز تکی درسا تموم شد
اره ارتین
ببخشید آقا محمد حسن نشد ریپلای بزنم
ایم اتاق گرد ها مونتاژ آلمانه
اینایی که ایران خودرو الان میزنه مونتاژ ایران یا اتاق ایرانی
اون زمان چن دستگاه های ساخت بدنه نداشتن اتاق رو مکعبی زده ایران وگرنه تو دنیا چیزی به اسم اتاق ایرانی نیست…
و همه اتاق گردن
دوما بنده اشتباه کردم این ماشین رنگش فقط مثل اشمیت بود
مایلر و اشمیت دو تا شرکت ساخت تریلر المانی بودن و هستن
و یه سری بنز با کد ۲۶۲۸ نارنجی اومد اومد با گاری و اتاق عقب ساخت شرکت مایلر که بهش میگن مایلر و یه سری سبز هم رنگ این دهچرخ اومد که با تانکر سوخت هم رنگ خودش بود و معروف شدن به اشمیتز
در رابطه با مونتاژ خارج و ایرانی هم که اول مونتاژ خارج بوده بعدش ایرانی ولی تا سال ۷۰ حدودا جفتشون بودن ولی از سال ۷۰ به بالا فقط ایرانی تولید شده
هر کدوم یه سری مزایا و معایب دارن
ایرانی اتاقش زود تر میپرسه ولی سقف یه نمه بلند تره و قسمت بالای شیشه کمد داره ولی خارجی اتاقش از نظر پوسیدگی مقاوم تره ولی سقفش کوتاه تره …
این جریان خارجی و ایرانی رو ماک هم مثل لنزهای ماک های خارجی به نسبت ماک های کاوه اتاق گرد تری دارن…
بنز ده چرخ استرلینگ مونتاژ خارج.
پدره بنده سه دستگاه صفر این ماشین به همین رنگ سبز رو سال ۵۳از بنز خاور برای سیمان تهران.
پدر بنده تمام عمر شو فقط با استرلینگ کار کرده.بیش از حد قویه اگر سالمش باشه.شوفرایی که استرلینگ رو باز میکنن چون بلد نیستن باهاش کار کنن به عبارتی نمیتونن به موقع بکشن و نگه داریش کنن برای همین صدا میفته.واژه ی بنز ده چرخ با استرلینگ شناخته شد.خود بنز ده چرخ استرلینگ چند مدله.
ما شاهد بودیم که بنز ده چرخ استرلینگ ۹۰تن غلتک رو از توی گل کشیده بیرون.یادمه دوتا ولوو آردی همزمان باهم نتونستن بکشنش بدون غلتک رو.
در باربری حبیبی تهران یه ماک ده چرخ با یه بنز ده چرخ استرلینگ پشت به پشت زورآزمایی کردن با بار هم بودن.بنز استرلینگ ماک رو کشید.
استرلینگ به قدری قویه که اگر یه جاهایی گیر بکنه بهش فشار بیش از حد بیا شاسی رو میپیچونه خصوصا اگر شاسی بلند باشه.
استرلینگ خیلی کم خرج تر از مایلر و زیر مایلر هست
سرعت شم اگر دف تندرو باشه ۱۱۰تا نهایتا.
بنز عشق منه حتی اگر گرم باشه حتی اگر کند باشه حتی اگر خراب بشه حتی اگر از رده خارج بشه حتی فرسوده بشه.
کلام آخر خدا ستاره داره بنزم ستاره داره.
این ماشینی که توی عکس مشاهده میکنیم جزو پنج تا استرلینگ برتر ایرانه.هزار ماشاالله.مشخصات استرلینگ رو کاملش رو برای همکاران عزیز به صورت کامل می نویسم که همکاران استفاده بکنن.
داش علی دستت درد نکنه.