بنام خدا
مانی توکل هستم از نویسندگان قدیمی سایت ایران ترانزیت . لیسانس عمران دارم ، عاشق ماشین هستم سواری و سنگین . از سال 91 با ایران ترانزیت اشنا شدم 8 ساله که با مدیر سایت دوست خوبم وحید کریملو رفیق و دوست هستم عاشق ماشین های اروپایی و امریکایی علی الخصوص آلمانی هستم و بشدت روی ماشین های آلمانی علاقه دارم . درحال پیگیری برای گرفتن پایه 2 و سپس پایه 1 هستم تا به امید خدا اگر قسمت شد پایه 1 بگیرم و بتونم در این حرفه کار کنم . مخلص همه ی رانندگان ایران زمین و بچه های ایران ترانزیت گل هم هستیم و همه تون رو دوست داریم انشالله زیر سایه پروردگار متعال زندگی اروم و خوبی درکنار خانواده هاتون داشته باشید . ارزوی سربلندی برای قهرمانان حمل و نقل ایران و مردم کشورم رو دارم.
مانی جان اکثرا ماشینارو میدونم مال کیه مثلا یکی از اون رنو آبی ها مال آقا محسن همونی هست که ولوو سبز پسته ای داره داف قرمزه مال همشری های خودمونه سنندج
اون داف های سفارش آلمان یکیشو تو کاشان دیدم فوق العاده س بعد معلوم شده همون داف مال بچه های مازندزانه
البته اینجا یه مشکلی وجود داره و اون اینکه تجار دارن این ماشینا رو از همه کشور های اروپایی میارن اگرچه همشون در ظاهر شبیه هستن! اما از لحاظ فنی و ساختاری خیلی فرق دارن با هم الان اف هاش سوئدی یا آلمانیا تو کابین خیلی فرق داره با اونا که سایپا دیزل منتاژ میکرد
به همین جهت یکم تعمیرات و خلاصه این رسیدگی ها به این ماشینا یکم سخت میشه
دو سال پیش یا چهار سال پیش هر کسی کامیون قرمز یا زرد ، مشکی میداشت جز خاص ها حساب میشدن
ولی الان اینقدر رنگ های مختلف اومده که رنگ های خیلی خاص دیگه اثباتی بر ماشین باز بودن طرف میشه
مانی داداش دستت درست واقعا حرف ندارن عالی هستن و امارها درنوع خودشون واقعا جالبه خدمتتون عرض کنم عکس های ششم و هشتم اون اکتروس های سفید رنگ که حدود ۲۵ دستگاه بودن رو قبل از اینکه بخوام نسل ۵ خرید بزنم اول سراغ اینا رفتم کارکردهاشون واقعا پایین بود مدل هاشون هم ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ بود که تمام شون روی ۲۷۰ هزارتا کارکرد داشتن ۱۸۴۵ و ۱۸۴۸ ۷ دستگاه هم ۱۸۵۱ داخلشون بود اما اون موقع قیمت رو بمن ۵ میلیارد اعلام کردن گذشت تا اینکه یک ماه و نیم بعد واردات بنزها به ایران ازاد شد و کلی نسل ۴و ۵ صفر کیلومتر وارد ایران شد الان تمام این ماشینا تو نمایشگاه ها خوابیدن البته از اون ۲۵ دستگاه اکتروس لبنیات شهر میهن ۲۰ دستگاه خریداری کرده
اون ولو اوشن ریس که کپ هست فوق العاده هست بنزهای اکتروس هم رنگ بندی شون عالیه ، داف های پایین هم تو فیلم حرف ندارن پست عالی بود مانی یک سوال بنز اکتروس نسل ۵ چقدر درمیاد؟
واقعا در نوع خودشون جالب و عالی هستن مخصوصا اون داف ها از این رنگ های ابی اقیانوسی داف ها فکر کنم ۴ دستگاه وارد کشور شده که همگی جز بهترین ها و فول ترین ها هستن من محو اون ولو ۵۰۰ اوشن ریس شدم خیلی زیباست بنزها هم که عالی هستن جای حرف یا سخنی نمیذارن
مانی یادم رفت یه چیز شرمنده زیاد شد نظرات اون ولوو زرد ها سه تا و سه تا نارنجی در نمایشگاه پارس یا برکت اگر اشتباه نکنم باشن
این علیرضای کپی کار که نگو رفت ازش فیلم گرفت دیدم اینستا مانی پیج اینستاگرام تو میدی
آقا وحید عزیز اوشن ریس یه مسابقه قایقرانی که ولوو پولشو تقبل میکرد که به رسم یادبود یسری ۵۰۰ و ۵۴۰ مخصوصش میزنع که رنگ آمیزی و تو دوزی خیلی خوشگل و زیبایی دارن به علاوه آپشن های زیادی که به صورت پایه ای رو این محصول قرار داده شده که رو محصولات معمول باید پول بدی
تودوزیش آرم اوشن ریس و ولوو روش حک شده و اجاق گاز و یخچال و فریزر و چای ساز و قهوه ساز و گاز و تستر و سیستم های مدرن پخش از سیستم هاش هست
البته الان خیلی اوشن ریس وجود داره بیش از تولید ولوو که نشون از تقلبی بودن یسریش داره که راننده ها و صاحب ماشینا رنگ آمیزی و تو دوزی ماشنیا رو شکل مدل اوشن میکنن
وحید داداش سلام خوبی.
سوال یک .
۱= اوشن ریس به معنای همون قایقرانی که در سال ۲۰۱۴ برگزار شده و اسپانسر این کار ولوو بوده ولوو برای همین یه سری کامیون ولوو در سال ۲۰۱۴ به اسم اوشن ریس میزنه به تعداد محدود شاید (۳۰۰) دستگاه برای این کار و امکاناتش از ولوو معمولی بیشتره مثلا اجاق گاز ماساژور راننده کمد دیواری و از این جور چیزا که ولوو معمولی تو اون زمان نداشته .
و معمولا اوشن ریس به رنگ های آبی آسمانی نخودی طوسی و سبز عرضه شده. .
سوال دوم.
۲=گیربکس i save حقیقت ولوو برای کم استهلاکی و آلایندگی کامیون هاش در سال ۲۰۱۹ یه سری گیربکس نسخه i save میده بازار که این سیستم به کم شدن استهلاک و مصرف سوخت کمک میکنه این موتور خیلی حساس تر از موتور معمولی یا همون i shift هست حتی تو این وضع سوخت و ادبلو بی کیفیت ایران خیلی خیلی حساس تره این سیستم و گیربکس i shift نداره
ولوو نیوفیس نسل پنج هم داره فقط با همین نسخه i save که به کم شدن استهلاک و مصرف سوخت کمک میکنه عرضه میشه.
امیدوارم اطلاعاتم مفید باشه.
مانی جان اکثرا ماشینارو میدونم مال کیه مثلا یکی از اون رنو آبی ها مال آقا محسن همونی هست که ولوو سبز پسته ای داره داف قرمزه مال همشری های خودمونه سنندج
اون داف های سفارش آلمان یکیشو تو کاشان دیدم فوق العاده س بعد معلوم شده همون داف مال بچه های مازندزانه
ماشین خیلی زیاده
بی زحمت اون داف آبی و اوشن ریس واسم رزرو کن
ما نفهمیدیم تو چه برندی دوس داری ؟ بنز داف اسکانیا مان ولو …. مشخص نیست
تو فیلم اول داره چیکار میکنه؟
حسین جان معلومه داره ضخامت هر قطعه ماشین یا کارشناسی رنگ میگیره
داداش این دستگاه جدید تشخیص رنگ و ضربه و تصادف هست بهش میگن سانتر حدودا ۴ میلیون قیمت داره و الان تو ایران هم خیلی ها استفاده میکنن
ممنون از آقا مانی یه سوال داشتم بازرگانی اک دنیز اسم دیگه ی بازرگانی صفاجو هست ؟
بله زیر مجموعه ش در ترکیه هست
و دفتر گروه صفاجو در شهر چایپاره نزدیک شهر آقا وحید خوی هست تقریباً هفتاد کلیومتر فاصله شونه
میدونم آقا آرتین دفترشون کجاست
امیدوارم راهنمایی مفید باشه
دفترشون تعطیل شده و به همون بازرگانی با اسم قبلی و با قدرت دارن ادامه میدن
هزار ماشالله به این جواهرات ….. چه ماشینایی …..دیروز تو جاده دوتا رنو تی سقف بلند دیدم دوستان ….. یخچال هم بسته بودن …..هزار ماشالله ، چه جواهراتی …..
اینا عشقن اقا سعید عشق
بسیار زیبا خصوصا اون اف هاش اولی و اون زرد قناریا…
در کل واردات اوضاع رو داره بهبود میبخشه
البته اینجا یه مشکلی وجود داره و اون اینکه تجار دارن این ماشینا رو از همه کشور های اروپایی میارن اگرچه همشون در ظاهر شبیه هستن! اما از لحاظ فنی و ساختاری خیلی فرق دارن با هم الان اف هاش سوئدی یا آلمانیا تو کابین خیلی فرق داره با اونا که سایپا دیزل منتاژ میکرد
به همین جهت یکم تعمیرات و خلاصه این رسیدگی ها به این ماشینا یکم سخت میشه
ولو ها از لحاظ فول اپشن بودن واقعا فول هستن الان تو منطقه ایران داره حرف اول رو میزنه تو فول بودن ماشینا
اره واردات اسکانیا و بنز هم چند وقته که شروع شده بازار رو دگرگون کرده بزودی اویکو کاماز سیسو گیناف هم وارد خواهند شد
دیروز داشتم از شهرستان جهرم میرفتم شیراز که توراه انقدر ماشین های خفنی دید برگام ریخت یه داف وارداتی هم دیدم که قبلاً عکس اون رو گذاشته بودید
کدوم داف ؟
چون اکثرا داف هایی که تو جاده شکار شده کار بوده
داف که یکی دوتا نیست ۷۰۰۰دستگاه هست و داره روز بروز هم بیشتر میشه
وارداتی ها رو جاده گرفتن
دو سال پیش یا چهار سال پیش هر کسی کامیون قرمز یا زرد ، مشکی میداشت جز خاص ها حساب میشدن
ولی الان اینقدر رنگ های مختلف اومده که رنگ های خیلی خاص دیگه اثباتی بر ماشین باز بودن طرف میشه
بله آقا وحید الان وارداتی زیاد شده این ماشینا برا مون عادی شده
هوووو فقط باید بگی ماشالله
مانی داداش دستت درست واقعا حرف ندارن عالی هستن و امارها درنوع خودشون واقعا جالبه خدمتتون عرض کنم عکس های ششم و هشتم اون اکتروس های سفید رنگ که حدود ۲۵ دستگاه بودن رو قبل از اینکه بخوام نسل ۵ خرید بزنم اول سراغ اینا رفتم کارکردهاشون واقعا پایین بود مدل هاشون هم ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ بود که تمام شون روی ۲۷۰ هزارتا کارکرد داشتن ۱۸۴۵ و ۱۸۴۸ ۷ دستگاه هم ۱۸۵۱ داخلشون بود اما اون موقع قیمت رو بمن ۵ میلیارد اعلام کردن گذشت تا اینکه یک ماه و نیم بعد واردات بنزها به ایران ازاد شد و کلی نسل ۴و ۵ صفر کیلومتر وارد ایران شد الان تمام این ماشینا تو نمایشگاه ها خوابیدن البته از اون ۲۵ دستگاه اکتروس لبنیات شهر میهن ۲۰ دستگاه خریداری کرده
اره بهروزخان شنیدم میهن بنز خریده اما ندیدم پس نگو این جیگر دلیرها رو خریده با یخچال های جدید
اون ولو اوشن ریس که کپ هست فوق العاده هست بنزهای اکتروس هم رنگ بندی شون عالیه ، داف های پایین هم تو فیلم حرف ندارن پست عالی بود مانی یک سوال بنز اکتروس نسل ۵ چقدر درمیاد؟
مانی گفت در پست قبل تا پنج و نیم تموم شده ش هست
نسل ۵ حدودا ۶/۵ درمیاد اونی که ۵/۵ درمیاد اکتروس نسل ۴ هست
فقط اون آکتروس قرمزا
اره خداییش خیلی عالی هستن
واقعا در نوع خودشون جالب و عالی هستن مخصوصا اون داف ها از این رنگ های ابی اقیانوسی داف ها فکر کنم ۴ دستگاه وارد کشور شده که همگی جز بهترین ها و فول ترین ها هستن من محو اون ولو ۵۰۰ اوشن ریس شدم خیلی زیباست بنزها هم که عالی هستن جای حرف یا سخنی نمیذارن
تمام شون عالی هستن
مانی یادم رفت یه چیز شرمنده زیاد شد نظرات اون ولوو زرد ها سه تا و سه تا نارنجی در نمایشگاه پارس یا برکت اگر اشتباه نکنم باشن
این علیرضای کپی کار که نگو رفت ازش فیلم گرفت دیدم اینستا مانی پیج اینستاگرام تو میدی
اون رو من بهش تذکر میدم اگه تکرار بشه راهکار دارم براش پیج اینستا هم بهت میدم
فقط اون سبزه رو عشقه
اره خیلی خوشگله
خودتم عشقه
تفاوت اوشین ریس با بقیه چیه؟
آقا وحید عزیز اوشن ریس یه مسابقه قایقرانی که ولوو پولشو تقبل میکرد که به رسم یادبود یسری ۵۰۰ و ۵۴۰ مخصوصش میزنع که رنگ آمیزی و تو دوزی خیلی خوشگل و زیبایی دارن به علاوه آپشن های زیادی که به صورت پایه ای رو این محصول قرار داده شده که رو محصولات معمول باید پول بدی
تودوزیش آرم اوشن ریس و ولوو روش حک شده و اجاق گاز و یخچال و فریزر و چای ساز و قهوه ساز و گاز و تستر و سیستم های مدرن پخش از سیستم هاش هست
البته الان خیلی اوشن ریس وجود داره بیش از تولید ولوو که نشون از تقلبی بودن یسریش داره که راننده ها و صاحب ماشینا رنگ آمیزی و تو دوزی ماشنیا رو شکل مدل اوشن میکنن
خیلی ممنون از پاسخ زیباتون
ولو ماشالله ۵ نسخه داره که مشخص نیست کدام یکی فول تر از بقیه هست
و اینکه تفاوت گیربکس I-SAVE با I-SHIFT چیه؟
وحید داداش سلام خوبی.
سوال یک .
۱= اوشن ریس به معنای همون قایقرانی که در سال ۲۰۱۴ برگزار شده و اسپانسر این کار ولوو بوده ولوو برای همین یه سری کامیون ولوو در سال ۲۰۱۴ به اسم اوشن ریس میزنه به تعداد محدود شاید (۳۰۰) دستگاه برای این کار و امکاناتش از ولوو معمولی بیشتره مثلا اجاق گاز ماساژور راننده کمد دیواری و از این جور چیزا که ولوو معمولی تو اون زمان نداشته .
و معمولا اوشن ریس به رنگ های آبی آسمانی نخودی طوسی و سبز عرضه شده. .
سوال دوم.
۲=گیربکس i save حقیقت ولوو برای کم استهلاکی و آلایندگی کامیون هاش در سال ۲۰۱۹ یه سری گیربکس نسخه i save میده بازار که این سیستم به کم شدن استهلاک و مصرف سوخت کمک میکنه این موتور خیلی حساس تر از موتور معمولی یا همون i shift هست حتی تو این وضع سوخت و ادبلو بی کیفیت ایران خیلی خیلی حساس تره این سیستم و گیربکس i shift نداره
ولوو نیوفیس نسل پنج هم داره فقط با همین نسخه i save که به کم شدن استهلاک و مصرف سوخت کمک میکنه عرضه میشه.
امیدوارم اطلاعاتم مفید باشه.
همه اطلاعات خوبه مرسی از اطلاعات
ممنون بابت اطلاعات زیبات
ممنونم از نظرات دوستان عزیز