سلام به همه رفقا
خوب این کشنده دماغ دار برای شرکت شاکمن هستش
موتور کمنز ۵۹۰ اسبی و گیربکس زد اف اتومات
تعلیق دف بالن
با تشکر از پیج علیرضا روستا این عکس ها و اطلاعات و از اونجا برداشتم
اما
خدایش اگه این کشنده بیاد و یه قیمت معقولی داشته باشه
میتونه یه فروش خوبی داشته باشه
البته تو بازار انحصاری رانتی و تورمی ایران هیچی رو زمین نمی مونه
حالا وقتی داشتم دنبال اطلاعاتی در مورد این شاکمن میگشتم
با اسم shacman nose سرچ کنید چند تا عکس بیشتر نمیاد بالا
که با این نمونه ای که اومده ایران کمی فرق داره
و همه چیز قابل سفارش و تا نمونه نهایی به دست مصرف کننده نرسه
هیچ قطعیتی وجود نداره که بگی مثلا همه این جوری هستن
فقط این و میخام بگم به واردکننده عزیزی که میخاد این دماغ دار و وارد کنی
جان عزیزت نمونه فول اپشن شو بیاری
پس فردا نری یه چیز درب و داغون بی اپشنی بیاری
و به قیمت پیتربلت ۳۸۹ قاره پیما موتور کت فرو کنی به مردم
اما بابت رخش
هم شبیه ولوو وی ان ال هستش هم شبیه ماک انتم
کلا از قدیم الایام چینی ها معروف به مهندسی معکوس و کپی کاری هستن
تمام خودروهایی که ساختن اگه نگاه کنی زبان طراحی شون هزار پدریه
از هر برندی یه چیزی الگو برداری میکنن میکسش میکنن و تهش هم یه چیزی میاد بیرون
آخه چرا از روستا کپی کردی این خودش از ایران ترانزیت کپی میکنه خدا شاهده یه بار پست منو کپی کرد کامنت گذاشتم گفتم نکن خودش فهمید پاک کرد کامنت منو
ما با وحید سر این قضیه داستان ها داشتیم روستا از ایران ترانزیت خیلی کپی کرده فقط اسم نیارید بی شمار
کپی کردیم هم لوگو پیجش هست هم اسم خودشو آوردیم
اقا وحید دستت درد نکنه با اطلاعات عالی و مفید شما با این وضع واردات ورود و این حجم از واردات این ماشین تو رنج سه و نیم تا چهار میلیارد هیچ موقعیتی برای فروش نداره چون تو این رنج هم رنو هست هم اسکانیا سری جی و ار و ولو اف اچ ۴۸۰ و حتی داف سقف کوتاه و اویکو و اکسور های مدل ۹۵ و ۹۶ و کامازهای صفرکیلومتر یعنی ۶ تا گزینه اروپایی بهتر از این تو این رنج هست .
دوما این ماشین دماغ دار هست و اگر تصادف کنه باید قیدشو بزنی بندازیش تو پارکینگ راهور ناجا یا تعمیرگاه و از همه مهم تر موتور کمنز امریکایی هست الان مدل بالاترین دماغ دار ایران اینترناش ایگل ۹۲۰۰ امریکایی هست که مدل هاشون ۲۰۰۴ و ۲۰۰۶ هست و حدودا پانزده دستگاهی تو ایران هستن که زیرپای مشهدی ها و ساوه ای ها و اراکی ها و اصفهانی ها هست الان تو گاراژ تهران دوتا ایگل ۹۲۰۰ اوردن یک قرمز و یک ابی ماشینا رو گذاشتن تو گاراژ و دارن بازسازی شون میکنن یکسری از قطعاتشون هم رفتن از ترکیه و لهستان و گرجستان وهلند خرید کردن که بیارن بندازن روی ماشینا چون این جور کشورها قطعات این ماشینا بهتر یافت میشه.
و سوم از اون اگه این ماشین رفته عراق که نوش جون عراقی ها باشه بهتره اونا هم از اینا سوار شن تا بفهمن دنیا دست کیه و اگر که تو ایران مونده ازنظرمن هیچ موقعیتی کسب نمیکنه اگر بین رنج ۲و نیم تا ۳ میلیارد باشه میتونه یک موقعیتی کسب کنه اگر نه که هرکس اینو میخره بدبخته و باید بفکر باشه بازار ایران هم دماغ دار زیاد نمیپسندن همین اینترناش و چند تا ماک و ولو کانادایی هایی که تو ایران داریم فقط عشق ماشینا و عشق امریکایی بازها رفتن خریدن اینا با اینکه جنس امریکا مرگ نداره و منم بدجور طرفدار ماشین های امریکایی هستم اما با کشوری که با امریکا رابطه نداره خرید کامیون مدل بالا امریکایی اشتباه محضه میگن یسری از ماک ها و اینترناش ها قطعاتشون به اینا میخوره اما همهی قطعات موتوری به اینا نمیخوره تو شرایط الان اروپایی بخرید و باهاش کار کنید چون هرچی نباشه بازار ایران چهل ساله دست برند های اروپایی هست از نظر دوام هم جنس اروپایی با امریکایی مو نمیزنه و تا سال ها براتون کار میکنه.
مخلص داداش ممنون از وقتی که گذاشتی
بابت اینکه راننده ها سمت دماغ دار نمیان خوب چیزی نبوده که بخان بیان سمتش
آخرین دماغ دار ایران ولوو ان هاش بوده که بعدش هم چیزی دیگه نیومد یا اگر هم هست خیلی قدیمی و مدل پایین تر هستن
و طبیعتا همه میرن سمت چیزیه که رو بورس هستش
شما سال های گذشته رو بیاد بیارید اونا که پول داشتن همه میرفتن ولوو سایپایی میخریدن فقط به علت رو بورس بودنش و خدمات و وجود قطعات هم مزید علتش میشد
و از یه طرف دیگه این کشنده وارداتی دارن میارن از لحاظ قطعات بعید میدونم مثله اف اچ بتونن راحت گیر بیارن و ساپورت کنن
ولی از یه طرف دیگه مالک خیالش راحته که تو ایران گیر نیاد هر کسی مسیر به اروپا بخوره به راحتی هر قطعه ای بخاد گیرش میاد و براش میارن
و در آخر
آرزو من و خیلی های دیگه هستش که یه ایران واقعا آزاد در تمام ابعاد داشته باشیم
که این قدرت انتخاب به ما داده بشه که بتونیم هر چیزی رو که میخایم و دوست داریم بخریم و استفاده کنیم
و کاش این کشنده در ایران می موند
دماغدار بنظرم فقط برای اوناییکه عشق آمریکایی دارن خوبه من خودم بدم میاد ماشین باید بی دماغ باشه یه دلیل اینکه تصادف کنی غید ماشینو باید بزنی
دیگه هر کی یه عشقی داره
ولی چرا میگی تصادف کنی باید قید شو بزنی
هر جوری فکر کردم نتونستم منظور تو بفهمم
وحید بخاطر این میگم که اولن اساس های این ماشین نیست اما ماشین های دماغدار آسیب کمتری موقع تصادف های شدید به راننده وارد میکنه اما قشنگ به موتورش اینا ضربه میزنه باید بیشتر از بی دماغ خرجش کنی اما هرکسی یه عشقی داره بعضی هاهم آمریکایی باز
حالا یه چیز جالب تر اینکه سه تا از دوستان و آشنایان عکس این شاکمن و دیدن همه گفتن بیاد بازار صد در صد اولین خریدارش ما هستیم
و یه نفر دیگه گفت اگه جک دماغ دار بیاد من اون و میخرم
و رفتم نگاه کردم دیدم جک دماغ دار دهن سرویس رخش عین اینترناش لون استار درستش کردن
ولی خیلی حال کردم باهاش
اتاق دماغ دار معرکس
اتاق دماغ دار خیلی مزیت ها داره
اول رخش
دوم ایمنی بیشتر در تصادفات
و سوم همون دماغ باعث میشه که راحت تر باد و بشکنه
بابا دماغ دار جا نداره تو بازار ایران با اون محدودیت طولی که پلیس راه گیر بازاری میشه و دائم جریمه و توقیف ماشین!
این با این دماغش قطعا بالای ۱۶.۵ متر طول خواهد داشت و فروش خوبی نخواهد داشت،البته برای تریلر های کف و چادر و یخچال که بیشترین طول رو دارن
چه میشه گفت شاکمان زیاد تو جاده ها و بازار رو بورس نیست این ماشین هم قطع به یقین شکست میخوره
شاکمن ها در کل چینی های خوبی بودن معمولا راضی ان ازشون خوب میشه بس دماغش بیاد ماشین های خرکارین