سلام به همه رفقا
امیدوارم که حالتون خوب و خوش و خرم باشه
این تاپیک میخایم در مورد اتوبوس بنز C 457 صحبت کنیم
اتوبوسی که در زمان خودش فوق العاده عالی بود
ذات بنز بودنش از لحاظ کم خرج بودن و قلک بودنش و به ثروت رسوندن صاحبش که همه ازش تعریف میکردن
ولی خوب حتی اون زمان در مقابل ولوو و اسکانیا حرفی از بابت مسافر پسند بودن و لوکس بودن نداشت
الان هم نداره ولی هر چیزی مزیت خودش و داره
اما الان میخایم بررسی کنیم
با گذشته ۲۰ تا ۱۲ . ۱۳ سال از اخرین تولید شدن این اتوبوس ایا الان هم ارزش خرید داره یا نه ؟
چه برا استفاده سرویس های داخل شهر چه خارج از شهر ؟
لطفا هر چیزی که میدونید به اشتراک بزارید و منتظر نظرات تون هستم
قیمت هایی که من در اوردم از اگهی های اینترنتی
مدل های پایینش از ۴۰۰ و خورده ای شروع میشه و
مدل های بالا و به مثلنننننن تمیزش تا یک میلیارد و دویست میلیون هم قیمت میدن
و یه روز هم رفتم شهرک اتوبوسی خاوران که عکس هایی که گرفتم تو سایت گذاشتم
کلا چهار تا سی ۴۵۷ بیابونی بود که سه تا قیمت و عکس گرفتم و یکی هم بسته بود
اون ۴۵۷ بیابونی مدل ۸۲ بود اینم اماده کار قیمت ۶۰۰ میلیون
و اون ۴۵۷ شهری مدل ۸۶ و خیلی سالم و تمیز به نظر میومد هم بودش ۸۳۰ میلیون
اون ۴۵۷ که اون دست خیابونه مدل ۸۹ بود و
نمایشگاه دار با اب و تاب ازش تعریف میکرد میگفت یک میلیارد و دویست میلیون
این SC 457 مدل ۸۸ بود رخش خیلی سالم به نظر میومد
میگفت یک میلیارد و صد
حالا جدا از موضوع تاپیک
اون شهرک پر بود از اسکانیا مارال همه داشتن اول اسکانیا مارال خیلی زیاد بود
بعد ولوو بی ۹ بعد اسکانیا سی ۱۲ و دو تا مان جدید هم دیدم
منتظر نظرات شما دوستان هستم
اگه بخایید با بودجه ۶۰۰ میلیونی خرید کنید نظرتون چیه ؟
پسر عموی بابام یکی داره از اینا
سرویس شرکته
من که خودم اسی بازم ولی تو اتوبوسا بدجوری روانی مان lion s coach 2010 ها خدایشش حرف ندارن بدجوری روانیشم کلا تو ایران ۵۵ تا سال ۹۸ تولید شدن دیگه بعد بخاطر تحریم ها تولید نشد
تو رنگ های قهوه ای زرد آبی فیروزهای قرمز سفید تولید شد که من خیلی خیلی روانی آبی فیروزهایش هستم
اتفاقا اون روز که رفته بودم یه دونه زردش و یه دونه سفیدش هم دیدم
ولی ته گاراژ نمایشگاه بود نرفتم عکس بگیرم
ولی مسیرم بخوره به عشق خودت میرم ازشون عکس میگیرم
در کل بنظرم ماشین خوبیه فقط امکانات کمتره به نسبت اسکانیا یا ولوو و مان
برای سرویس شرکت ها گزینه خوبیه با توجه به قیمتش
ولی برای بیابون نه…
اون زمان که ولوو و اسکانیا هم مدلش صفر بودن خوب قیمت همشون ارزون بود
ولی اون موقع کمتر کسی سمت این ۴۵۷ بیابونی میومد
الان کمتر کسی سمت ولوو و اسکانیا هم مدل این میرن
ماشین فوق العاده قدرتی و پرشتاب هست و کیفیت قطعات هم عالی!!!
ولی یک مشکل هست
اونم قیمت لوازم تعمیراتی از قبیل موتور و … هست که الان هم بیابونی و هم داخل شهری اتوبوس رنو رو به خاطر قیمت پایین قطعاتش مخصوصا قطعات موتوری تاییدش میکنن!!!
ولی خداییش من که ۴۵۷ بیابونی رو سرم بره باچیر دیگه عوض نمیکنم
خدایی شتاب و قدرت و صدای موتور و توربوش یعنی دیوانه کنندس-کافیه سوار همشون بشی اونوقت میفهمی این لاکردار چیه
وحید پول جور کن بیا شراکتی یه بیابونی برداریم
به خدا عاشقشم
فقط با لامسب باید شهر های نزدیک بری
بیا با هم جور کنیم یه چی بخریم
حالا دور نمیریم همین نزیدک ها کار میکنیم
موتور اکسوره دیگه داش
داش علی میتونی از پسر عمو بابات یه سوال بپرسی
ماشین سالم باشه هزینه نگه داری هر ماهش حداقل چه قدره ؟
میگن ۴۵۷ های داخل شهری هزینه موتور تعمیرات نزدیک سه برابر رنو شهری هست!
اینپسرعموی ما سرویس شرکته
روزی حدود ۱۲۰ کیلومتر بیشتر نمیره
حدود ۲۰ تومن کرایشه
حدود ۱۰تا ۱۵ هم خرجای ماشین
ببخشید وحید خان ماهی ۲۰ تومن
خداییش اگه این جوری باشه که هیچه
البته ۲ تا شرکت با هم کار میکنه
حدود ۴۰ در میاره
دوتا شرکت هم باز هیچ چی نیست ۴۰ تومن
۱۰ تا ۱۵ تونن هزینه از کجا اومد؟
هر کی از قدیمی های ترمینال باشه
میدونه که به ۴۵۷ چه می گفتن
چهارصد پنجاه چفت توی ترمینال کرمانشاه
یه بار یه راننده ندانسته بود قلق این اتوبوس ها چیه گاز داده بود
با کله آمده بود توی تعاونی
یکی از عمده ترین مشکل های این اتوبوس
این بود که موتور
باک و بیشتر تجهیزات عقب اتوبوس بود و اگه سریع سرعت می گرفتی کله ماشین بلند می شد
اون موقع هم که نو بود در مقابل باقیه حرفی برای گفتن نداشت اولا زود آمپر آبش میرفت بالا وبخاطر آیرو دینامیک نبودنش تو جاده نمیتونست در مقابل باد مقاومت کنه ولی از نظر لوازم ارزونتر بود
این شهرک اتوبوسی خاوران کجاست؟
برا خرید اتوبوس کدوم شهر بهتر گیرم میاد پیگیر باشم