سلام به همه رفقا
من شاید بالای ۱۰ سال شاید حتی ۱۵ سال که از این اتوبوس دو طبقه اصلا ندیده بودم
هیچ موقع هم این سعادت و هم نداشتم بتونم برم داخل شون و ببینم
متاسفانه اطلاعات دقیقی از این اتوبوس ندارم و تو اینترنت هم چرخیدم چیز خاصی پیدا نکردم
که مطمئن باشم صد در صد درست هستش
با تشکر از استاد کاظم نیمه فروش عزیز
لطف کردن و این اطلاعات و ایشون در اختیار ما گذاشتن
واقعا این اطلاعات اصلا شما در سطح اینترنت هم بچرخید
نمتونید یعنی نیست که بخایید گیر بیارید
با سلام اتوبوس دوطبقه نئوپلن در سال ۱۳۷۷ توسط ایران خودرودیزل به بازار ایران عرضه شد قرارداد سازمان پایانه ها با این شرکت برای ۲۸ دستگاه بود اما کلا ۲۰ دستگاه رو هم به زور تونستن بفروشن موتور این اتوبوس بنز ۸ سیلندر خورجینی مدل ۴۴۲ بود که ۳۸۱ اسب بخار قدرت و ۱۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکرد با گیربکس دستی زداف ۸ دنده تقه ای و با ۷۲ صندلی در بالا و پایین ، به علت اینکه در سالهای اولیه کارکرد این اتوبوس پلیس راه فقط اجازه تردد در مسیر تهران به اصفهان را به این اتوبوس داد و از تردد آن در دیگر مسیرهای کشور ممانعت کرد متاسفانه در ایران نکام ماند و شکست خورد حتی بعدا که اجازه تردد در دیگر مسیرها هم به آن داده شد دیگر نابود شده بود و کسی از ادامه تولیدش در ایران استقبال نکرد از آن بیست دستگاه هم چند دستگاهش در آتش سوزی یا تصادف از بین رفتن چند دستگاه هم به علت نبود قطعات یدکی زمینگیر شدن و از رده خارج شدن و الان تعداد خیلی معدودی هنوز به صورت کارکرد دربستی در حال فعالیت هستند ، کارخانه نیوپلن کارخانه اتوبوس سازی مستقلی در آلمان بود که در سال ۲۰۰۰ میلادی توسط بخش اتوبوس سازی شرکت مان خریداری و زیرمجموعه گروه مان آلمان شد همچنانکه شرکت اتوبوس سازی سترا هم زیرمجموعه گروه بنز آلمان شد ، اتوبوس های اس سی ۴۵۷ هم نوع تک طبقه همین کارخانه نیوپلن میباشد که در آن سالها تولید شدند .
احتمالا میدم اتوبوس های o500 باشه من تویه بازی اتوبوس چهار محور شو دیدم
نه نیست نمیدونم این اصلا از خانواده بنز هست یا نه
حاحی اون پاکستانی که گذاشته بودم یادته؟؟نکنه مثل اونه؟
والا یادم نیست
قیافش به اس سی ۴۵۸ میخوره
شیشه بالاش و چراغاش خیلی شبیه
اره خیلی شبیه اونه
تو تهران ۶و۷ سالم بود سوار میشدیم ۷۷و۷۸ اینا فکر کنم جمع شد
اینا مان نئوپلان هست اتوبوس هایی که موتورشون المانیه ولی بعلت یکسری از مشکلات تو ایران ازشون استقبال نشد اگر واردات اتوبوس باز بشه احتمال زیاد نئوپلان هم وارد بشه
ایران خودرو دیزل یه مدل SC 457 داره خیلی شبیه این نئوپلان هستش
ولی به اسم بنز فروخته شده
حالا این اس سی نئوپلان یا بنز ؟
افرین مان نئوپلان هست
اتوبوس دوطبقه نیوپلن عشق من بود و هست متاسفانه در ایران به علت موانع و مشکلاتی که برایش درست کردن نگذاشتن که جا بیفته و نابود شد این نمونه که ازش عکس گرفتین موقعی که منهم اتوبوس داشتم خط تهران رشت کار میکرد که از صاحبش پرسیده بودم این اتوبوس را نقد و اقساط از خود ایران خودرودیزل خریده بود
ممنون حاج کاظم نیمه فروش
سایت و گل بارون کردید
ممنون میشم اگه اطلاعات فنی از این اتوبوس دارید برامون بفرستید
که به صورت آرشیو رو سایت بمونه
با سلام اتوبوس دوطبقه نئوپلن در سال ۱۳۷۷ توسط ایران خودرودیزل به بازار ایران عرضه شد قرارداد سازمان پایانه ها با این شرکت برای ۲۸ دستگاه بود اما کلا ۲۰ دستگاه رو هم به زور تونستن بفروشن موتور این اتوبوس بنز ۸ سیلندر خورجینی مدل ۴۴۲ بود که ۳۸۱ اسب بخار قدرت و ۱۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکرد با گیربکس دستی زداف ۸ دنده تقه ای و با ۷۲ صندلی در بالا و پایین ، به علت اینکه در سالهای اولیه کارکرد این اتوبوس پلیس راه فقط اجازه تردد در مسیر تهران به اصفهان را به این اتوبوس داد و از تردد آن در دیگر مسیرهای کشور ممانعت کرد متاسفانه در ایران نکام ماند و شکست خورد حتی بعدا که اجازه تردد در دیگر مسیرها هم به آن داده شد دیگر نابود شده بود و کسی از ادامه تولیدش در ایران استقبال نکرد از آن بیست دستگاه هم چند دستگاهش در آتش سوزی یا تصادف از بین رفتن چند دستگاه هم به علت نبود قطعات یدکی زمینگیر شدن و از رده خارج شدن و الان تعداد خیلی معدودی هنوز به صورت کارکرد دربستی در حال فعالیت هستند ، کارخانه نیوپلن کارخانه اتوبوس سازی مستقلی در آلمان بود که در سال ۲۰۰۰ میلادی توسط بخش اتوبوس سازی شرکت مان خریداری و زیرمجموعه گروه مان آلمان شد همچنانکه شرکت اتوبوس سازی سترا هم زیرمجموعه گروه بنز آلمان شد ، اتوبوس های اس سی ۴۵۷ هم نوع تک طبقه همین کارخانه نیوپلن میباشد که در آن سالها تولید شدند .
با تشکر از لطف شما
من این کامنت شما رو به متن اصلی تاپیک اضافه میکنم
سلام من یکی از این اتوبوس ها را داخل یزد میدان همافران در گراژ دیدم چند دقیقه نگاهش کردم از راننده تا کسی پرسیدم گفت خیلی آرام میره وخراب
با سلام خدمت همگی
اطلاعات راجب اتوبوس دوطبقه کم و بیش درست و نادرست ایت
من تعداد شش دستگاه از این اتوبوسها را چندین سال هست دارم و مشغول کار هستند .
اتوبوسهای فوق العاده محکم .کم اصحلاک .طرفبت بالای مسافر .پر قدرت و دارای امکانات رفاهی مانند
کولر .بخاری درجا .شوفاژ .دو عدد یخچال .ابگرومکن .مخزن اب .سرویس بهداشتی .سینگ ظرفشویی .سیستم صوتی مخصوص گردشگردی .از نظر فنی
دارای قابلیت تنظیم ارتفاع .
سه محور هشت چرخ
همه چرخها داری ترمزهای دیسکی .abs . ضد قفل و سیستم ضدلغزش asr هستند
موتر ۸سیلندر با دو عدد توربو شارژر و اینتر کولر
به قدری این اتوبوس روی حساب کتاب دقیق و مهندسی المانی ساخت شده ولی متاسفانه ر در زمان ورودش
اموزش نحوه استفاده از این اتوبوس به رانندگان داده نشد
چون استفاده از این اتوبوس مستلزم اندکی دانشتن زبان انگلیسی هست
طبقه بالا ۵۱ صندلی دارد طبقه پایین ۲۰ صندلی به علاوه راننده و کمک راننده
جمعا ۷۳ نفر
مثلا یکی از مشکلات این اتوبوس عدم اطلاع کافی مکانیک هااز تعمیر موتور ان بود .
و عدم اگاهی از نحوه سیستم برقی
از نظر کیفیت شاسی و بدنه این اتوبوس واقعا از لوازم مخصوص اتوبوس استفاده شدن الام در اتوبوسهای داخلی اکثرا از پروفیل و نبشی ساختمانی استفاده شده .
سیستم تعلیق بادی
گیربکس هشت دنده
دارای قفل کن محور سوم در سرعت چهل کیلومتر به بالا
و در زیر چهل کیلومتر محور سوم قادر به چرخش ۴۵ درجه هست که در دور زدن اتوبوس در سر پیچها کمک فراوانی دارد .
تردد این اتوبوس هیچ مشکلی در هیچ جاده ندارد از نظر ارتفاع زیر ۴ متر هست و تقریبا هم اندازه با اتوبوس های بین شهری موجود هست فقط در جاده چالوس بعلت ممنوع بودن تردد سه محور اجازه تردد ندارد وگرنه چندین بار اتوبوسهای ما مجبور شدن از جاده چالوس تردد کنند هیچ مشکلی وجکد نداشته حتی از تونل ها و پیچ ها به راحتی عبور کردند .
از زمانی که تحریم شدیم ورود این اتوبوس ممنوع شد
در اینترنت سرچ کنید کد این اتوبوسها
Neoplan skyliner n122.3
هست
که مدل ۲۰۲۲ که حدید است واقعا تماشایی هستند حتما در یتوب سرچ کنید .
سوالی در این مورد داشتید و دوست داشتید از نزدیک ببینید
۰۹۱۲۱۴۷۱۹۴۲ در خدمت شما هستم .
ممنون از اطلاعات خوبتون