امار دقیق کشنده های وارداتی اروپایی وارد شده در گمرکات کشور +فیلم.

عرض ادب خدمت دوستان عزیز ، امیدوارم روز جمعه خوبی رو سپری کرده باشید . دوستان از بنده درخواست یک پست و تعداد دقیق ماشین وارد شده از اروپا به ایران رو در این دو سال اخیر کرده بودند که بنده هم گفتم این پست رو اختصاص بدم به تعدادی که در این 28 ماه از اروپا وارد ایران شده است . در وهله ی اول خدمت دوستان عرض کنم که واردات از اذرماه سال 1398 استارت خورد که استارت ورود ان رو توسط دوستان تاکستانی و ارومیه ای به ایران زده شد و عرض کنم که در این دوسال واردات که با فراز نشیب هایی در ایران و اروپا همراه بود و با بسیاری از بحران ها دست و پنج نرم کرد . از بحران های سیاسی گرفته تا بحران هایی نظیر کرونا ، انتخابات ریاست جمهوری امریکا ، جنگ روسیه و اوکراین ، انتخابات ایران مذاکرات برجام و بحران هایی نظیر کمبود نیروی کار ، قطعات ، پایین بودن تولیدات کارخانه جات . در این 28 ماه طبق گفته یکسری از تجار امار دقیقی که تا به امروز منتشر شده روی مرز 13 ای 15 هزار دستگاه واردات کامیون های مستعمل از 13کشور اروپایی شامل المان فرانسه هلند ایتالیا لهستان جمهوری چک لتونی ، لیتوانی اتریش دانمارک مجارستان و سوئد و فنلاند را به ایران داشته ایم . که هزینه ای بالغ بر 20 هزار میلیارد تومان برای دولت داشته است که این هزینه صرفن برای نوسازی ناوگان حمل و نقل داخلی ایران بوده است . عده ای هم واردات ماشین های اروپایی تا 20000 دستگاه در این 28 ماه میدانند اما که متاسفانه تا به امروز امار دقیقی از ورود تعداد ماشین های اروپایی به ایران توسط بخشنامه مرکزی سازمان حمول و نقل و صنعت و معدن و گمرک به ایران منتشر نشده است . بنده ورود 13 الی 15 هزار دستگاه در این تاریخ و 28 ماه پیش بینی میکنم که این روند نشان دهنده ی خرید تمامی مدل های میلادی کشنده های مستعمل از اروپا در این دوسال و چهارماه گذشته بوده است . طبق اماری که از سایت ها و نمایندگی هایی اروپایی در این مدت گزارش شده میزان خرید کشورهای حوزه اسیای شرقی مثل ایران ترکیه و کشورهای حوزه خلیج فارس از اروپا حدودا 47 درصد بوده است که سهم خرید ایران حدودا 17/5 درصد بوده و بعد از ان ترکیه و عراق و عربستان در رتبه های بعدی هستند . ناوگان اروپا در این دوسال با خرید ایرانی ها کاملا دگرگون و نو شده و از طرفی موقعیت جنگ روسیه و اوکراین این موقعیت را برای کشورما ایجاب میکند که سهم ما در ترانزیت کالا به اروپا تا 55 درصد رشد کند. فعلا در منطقه با توجه به تنش های سیاسی همسایه پهناور یعنی روسیه ، با تنها کشوری که در حال رقابت هستیم ترکیه هست که اگر واردات به این روند پیش بره و ادامه دار باشه تا دوسال دیگر مسیر ترانزیتی ترکیه رو هم با توجه به موقعیت لجستیکی کشورمون خواهیم گرفت و از نظر تعداد ناوگان به کشورهایی مثل فرانسه و المان و اتریش خواهیم رسید. در حال حاضر فعلا 5 برند اروپایی شامل بنز داف رنو ولو اسکانیا به کشور وارد میشوند که جدیدا هم بازرگانی شیران دیزل نمایندگی رسمی ماشین های مان در ایران شده است که چندروزگذشته این خبر در سایت مان المان تایید شد و انشالله در سال جدید با ورود انبوهی از دو برند بنز و مان بازار کشورمون به 15 الی 16 سال پیش یعنی اواسط دهه 80 بازخواهد گشت و بازارمون شاهد رقابت تنگاتنگ بین 7 برند اروپایی خواهد بود . بیشترین امار واردات ماشین از اروپا مرتبط با المان فرانسه و هلند و اتریش بوده که حدودا در این دو سال گذشته 7500 دستگاه ماشین اعم از بنز ولو داف رنو از این کشورها وارد ایران شده است . تعداد امار دقیق برند های اروپایی وارد شده به ایران رو بنده هنوز ندارم اما تحقیق و مطالعه میکنم و تا چندروز اینده براتون اینجا پست خواهم کرد امیدوارم که لذت ببرید و نظرات روی این پست عالی و درجه 1 باشد.

درباره manitavakol

Avatar photo
بنام خدا مانی توکل هستم از نویسندگان قدیمی سایت ایران ترانزیت . لیسانس عمران دارم ، عاشق ماشین هستم سواری و سنگین . از سال 91 با ایران ترانزیت اشنا شدم 8 ساله که با مدیر سایت دوست خوبم وحید کریملو رفیق و دوست هستم عاشق ماشین های اروپایی و امریکایی علی الخصوص آلمانی هستم و بشدت روی ماشین های آلمانی علاقه دارم . درحال پیگیری برای گرفتن پایه 2 و سپس پایه 1 هستم تا به امید خدا اگر قسمت شد پایه 1 بگیرم و بتونم در این حرفه کار کنم . مخلص همه ی رانندگان ایران زمین و بچه های ایران ترانزیت گل هم هستیم و همه تون رو دوست داریم انشالله زیر سایه پروردگار متعال زندگی اروم و خوبی درکنار خانواده هاتون داشته باشید . ارزوی سربلندی برای قهرمانان حمل و نقل ایران و مردم کشورم رو دارم.

۲۲ دیدگاه

  1. Avatar photo

    آره مانی درسته نمایندگی مان که خودم منتشر کردم این خب یعنی مان بزودی وارد کشور میشه
    چقدر اون اکتروس زرد و خاکستری سبز قشنگه بی زحمت برام نگه دار
    ببین مانی خیلی ماشین وارد شده حتی ۷۵۰ باری کی فکرشو میکرد واردشده امر همین وضعیت پیش بره از این بنزهای تک و دنده کشی سخت خلاص میشیم و یه رانندگی ایده آل تجربه کنیم
    فقط آخوند های عزیز واردات ممنوع نکنن
    سلطان اسکانیا مجوز و در شخص داره یا نه ؟ از کلاردشت هم خرید کردن یعنی بغل دست ما باید برم سریع پیگیری کنم

    • Avatar photo

      بله بزودی مان وارد میشه
      اونم نگه میدارم برات خیالی نیست
      بله خیلی ماشین اومده که حسابشون از ذهن ما هم فراتر رفته واردات تا سال دیگر هم ادامه خواهد داشت و انشالله همه چی وارد میشه نه ممنوع نمیکنن
      اسکانیا مجوز شخصی ندارد و ماموت دیزل و تیتان دیزل اونو وارد میکنن

  2. اکتروس سفید قرمز چقدر خوبه

  3. احسنت مانی جان دمت گرم جالب بود.اگه از تعداد ترخیصی ها پلاک شده ها هم بزاری ممنون میشم

  4. بسیا بسیار عالی ….. به به

  5. Avatar photo

    به به آکتروس های جذاب لعنتی

  6. پست بسیار عالی و بینظیری بود مرسی از اطلاعات گسترده و عالی شما آقا مانی سه تا سوال خدمت تون داشتم نخستین پرسش اینه که در این مدت ۲۸ ماه کل ترخیصی ها از گمرک چه تعداد دستگاه بوده است؟
    و قبلا گفته بودید که برند داف وارداتش از سایر برند ها بیشتر بوده با این روندی که الان بنز و اسکانیا هم دارن وارد میشن بنظرت باز رکورد واردات دست داف خواهد یا خیر؟
    و سوال آخر بنظرتون با این اوضاع آشفته بازار اروپا اعم از جنگ روسیه و اوکراین ، تورم و کرونا واردات ادامه خواهد داشت یا خیر؟
    معذرت اگر طولانی شد

    • Avatar photo

      ممنون از سهند جان عزیز قابلت رو نداره ممنون از نظر لطف شما پاسخ سوال اول شما ترخیصی ها تا به الان حدودا ۵۷۶۰ دستگاه از مجموع حدودا ۱۵۰۰۰ دستگاه ماشین بوده .
      پاسخ دوم بله واردات و رکورد فعلا دست داف هست ولی با روند فعلی ورود اسکانیا و بنز به بازار بنظرم بازار یک چرخشی پیدا کنه و خیلی ها به سمت این دوتا برند برن در صورت ورود مان هم بازار به شکل رقابتی بین این ۴ برند خواهد بود چون ولو صفر قیمت بسیار پرت و گرونی داره .
      و سوال سوم بله فعلا ادامه خواهد داشت تا ببینیم خدا چه میخواد

  7. پست زیبایی بود تشکر آقای توکلی. بخصوص اکتروس نسل ۴ زرد خیلی جذاب بود
    این روزا خرید کشنده خیلی سخته!!!!!!!!!! از این جهت که همه برندهای خوب تو حیطه خرید میتونه بگنجه در حالیکه پیش تر صرفا انمتخابی نبود و همه یه ماشین با رنگ سفید!!!!!!!!!
    خداییش خرید بنز این روزا باز سختتره!!!! فرض کنید برند و مدل رو انتخاب کردید. حالا خیلی ساده کدوم رنگ رو بر میدارید؟؟؟؟؟؟ مطمئنم همتون دو دل هستید!
    مبارکتون باشه

    • Avatar photo

      مخلصیم حسین جان قابل شما رو نداره بله خرید واقعا سخت شده بله خرید بنز سخته البته رنگ بندی های خیلی عالی داره برای نسل ۴ و ۵ وارد کشور میشه ولی خب لامصب هرچی بیاری انگاری یکی پیدا میشه خاص تر از تو ماشین میاره

  8. عالی مفید و ارزنده بود داداش دستت درد نکنه واقعا افرین بهت ایران ترانزیت به امثال نویسنده هایی مثل شما و ارتین و خیلی های دیگه که پست میذارن نیاز داره من به شخصه خودم با اینکه بنز بازم اما فکر میکنم روی مرز ۱۰۰۰ الی ۱۵۰۰ دستگاه یا نهایت ۲۰۰۰ دستگاه میذارن وارد بشه و بعد اگر خدا خواست ممکنه بنز برای سرمایه گذاری به ایران برگرده البته من فکر میکنم واردات ادامه داره و تا سقف ۵۰ الی ۶۰ هزار دستگاه ماشین از اروپا وارد ایران میشه یعنی حدودا تخمینی بخوام حساب کنم ۵۵ درصد ناوگان اروپا توسط بچه های ایرانی جارو میشه یک خبر بد هم برای حمل و نقل اروپا اینه که ظاهرا یک ویروس جهش یافته جدیدی تو حوزه اروپا وارد شده که صنعت حمل و نقل و کامیون سازی رو بشدت تحت تاثیر قرار میده . ببخشید من پرحرفی کردم .
    داداش فقط یک سوال ازت داشتم و اونم اینه ورود بنز و اسکانیا و مان رو تا چه تعداد دستگاه برای ایران تخمین میزنی؟

    • Avatar photo

      خواهش میکنم بهروز جان قربونت داداش نظر لطف شماست اره منم فکر میکنم رو این حدود اکتروس میذارن وارد بشه البته شاید یکم بالاتر ولی خب این تعداد بیاد عالی میشه بنظرم این دوره بنز مان داف اسکانیا واقعا رکورد میزنن . والا داداش من فکر میکنم تا سقف ۴۵ هزار الی ۵۰ هزار دستگاه میذارن بیاد ولی با احتساب ارقام شما حدودا ۶۳ درصد از ناوگان اروپا توسط تجار ایرانی نوسازی خواهد شد .
      اون ویروس جهش یافته رو خبر ندارم ولی اگه بیاد دیگه کلا باید قیمت ماشین های وارداتی رو مرز ۲۰۰ هزار یورو درنظربگیریم .
      و جواب سوال سومت پیش بینی میکنم بنز بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ نهایت ۲۰۰۰ دستگاه
      اسکانیا رو مرز ۳۵۰۰ الی ۴۰۰۰ و شایدم ۵۰۰۰ هزارتا مان هم رو ۱۰۰۰ الی ۲۰۰۰ هزار دستگاه پیش بینی میکنم

  9. عالی دستت درد نکنه مانی جان عالی بود عجب ماشین هایی با رنگ بندی عالی اف اچ های ۵۴۰ و اکتروس ها حرف ندارن

  10. Avatar photo

    ممنونم از نظرات دوستان عزیز

  11. واردات الان رو مرز ۲۰ هزار تا به بالا هست. از نظر برند، بیشتر واردات و سهم بازار مربوط به ولوو و داف هستش. یه جورایی گرایش راننده ها و سرمایه گذاران، اگر بخوان ماشین گران قیمت انتخاب کنن ولوو هست و اگر بخوان ماشین ارزان قیمت انتخاب کنن داف هست. اما در بین ماشین های صفر کیلومتر، با اختلاف زیاد بازار دست ولوو جدید هست. بنز هنوز نتونسته خودشو تو بازار و توی دل راننده ها جا بده. اسکانیا هم به همین ترتیب. خیلی منفعل شده برند اسکانیا. تک و توک میخرنش. رنو هم در حد خودش خیلی خوب فروش کرده.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*