عکس ها از بازرگانی صفاجو و اک دنیز .عرض ادب و احترام شب بخیر خدمت دوستان عزیز . وقت تون رو نمیگیرم و یک راست میرم سر اصل مطلب . اینم یک پست زیبا تقدی به اونایی که میگفتن چرا از رنو کم میذاری . اینم یک پست پربار رنویی تقدیم به عاشقان این شیر فرانسوی . کامیون های بالا همگی مدل 2018 و 2019 هستند که حدود دوماهی هست وارد ایران شده اند که ولو های قرمز رنگ زیبا مدل 2018 و 2019 سه خط و دو خط فول اپشن هستند و رنوها هم اکثرا 2018 و 2019 هستند که کارکرد هاشون زیر 300 هزارتا هست . ولو های قرمز و کاربنی هم همگی مدل 2018 هستند که کارکردهاشون روی 265 هزارتا و 300 هزارتا بوده و از کشور المان وارد شده اند . در یکی از عکس ها کشنده ولو اف اچ نسل 5 صفرکیلومتر مدل 2021 رو داریم که وارد ایران شده و پنجمین ولو اف اچ نسل 5 ایران هست که تا این لحظه ما از ولو نسل 5 ، 5 عکس رو برای دوستان به نمایش گذاشتیم . دوستان عزیز همان گونه که میدونید و مستحضر هستید عده ای میپرسند چرا ولو و رنو واردات شون نسبت به گذشته کمتر شده یا خیلی کم وارد میشه ؟ همان گونه که بارها گفتم وضعیت بازار کامیونی اروپا بسیار اشفته هست و کامیون کم کار و صفر تقریبا نایاب هست و به همین علت هست که الان بیشتر وارد کننده ها داف و مرسدس رو بیشتر از ولو و رنو وارد میکنن شاید باورتون نشه اما یک کامیون ولو 2019 در اروپا با قیمتی معادل 90 هزار یورو به فروش یا حراج گذاشته میشه که اونم توسط وارد کننده به ایران 100 هزار یورو تمام میشه . این قیمت در بازار اروپا بدلیل کمبود کامیون به این قیمت گذاشته میشه چون بسیاری از شرکت ها بخاطر ضررهای مالی شدید فعلا مجبور به تعویض کامیون های 2018 به مدل 2019 و حتی 2020 نیستند چون بدلیل وجود کرونا در این دوسال کارخانه ها با تعطیلات ممتد و کم کردن دستمزد کارگر و نبود قطعه و حتی با خطر تعطیلی خط مونتاژ به مدت چندماه روبرو هستند و بدین دلیل کامیون کم کار یا صفر در اروپا حکایت طلای 24 عیار رو دارد . در مدت 26 ماه گذشته تابحال بیش از 4000 دستگاه کامیون کم کار و استوک از اروپا وارد ایران شده است البته طبق گفته چندنفر ازتجار اروپایی ها فکر نمیکردن که ایران تقاضای خرید حدود 5000 دستگاه کامیون رو داشته باشه و منهای ایران گرجستان ، رومانی ، ترکیه ، مجارستان ، لیتوانی هم با خرید کامیون های مدل 2019 و 2020 اروپایی بازار اروپا رو بشدت متشنج کردن که در صورت ادامه این روند ممکنه شرکت های حمل و نقل هم دچار مشکل بشن البته تا درست شدن اوضاع اقتصادی در کل جهان این قضیه کمی زمان بر خواهد بود ولی نگران نباشید چون واردات ادامه دار خواهد بود و اینروزا حتی خبرهایی از پیش خرید ماشین هایی نظیر اویکو اسکانیا مان و مرسدس بنز هم توسط کمپانی های خودروساز ایرانی شنیده میشه به هرحال دلیل کمتر وارد شدن رنو و ولو به ایران بدین دلیل هست . در پایین هم فیلمی از سلاطین بالا قرار خواهم داد که امیدوارم لذت ببرید و نظرات روی این پست همانند پست های دیگر باشد .
سلام.طبق روال همیشه کارت بیسته داداش.صفاجو خیلی کارش درسته .
ممنون از شما اقا میلاد عزیز انشالله بزودی شما هم صاحب یکی از این سلاطین زیبا بشید
الان ارتین میاد یه سی چهل تا نظر اب دار میزاره
پس زود تر نظر بدم تا ارتین نیومده😂😂
خیلی عالی
فقط مگه مجوز ورود نسل پنج ولوو هم اومده؟
بله ولو نسل ۵ هم حدود هشت الی ده دستگاهی وارد شده
خوبه خیلی خوبه اقا ارتین دست به نظر دادنش 😂
ایشالا که مبارک صاحبانشون باشه
بنازم به اون کاربنی و قرمزا و ولوو نسل پنجم
حیف که مان نیست
همه ی کامیون ها میان دیر و زود داره ولی سوخت و سوز نداره
آقایون نترسید دیگه کم نظر میدم
شوخی بود جیگر
میدونم قربانت
اشکال نداره اقا ارتین هرچقدر دلت میخواد نظر بده برادر عزیز
آقا مانی فیلم باز نمیشه
درست شد
درست شده الان میتونید ببینید
اف اچ نسل پنج رو عشقه
راستی کسی میتونه ماشین صفر بیاره؟
اره داداش صفر هم میتونی وارد کنی بدون هیچ محدودیتی
من در عجبم شرکت دزد سایپا دیزل چطور اجازه میده ماشین ها پلاک بشن!!!
چون هیچ تولیدی نداره سایپا دیزل … و این گرفتن حق خدمات پس از فروش که باید براش واریز بشه یه جورایی اب باریکه هست برای عدم ورشکستگی…
اگه توجه داشته باشید شرکت هایی که درحال مونتاژ محصول هستن مجوز ورود نمیدن… ماموت که داره سیتراک میزنه مجوز اسکانیا نمیده
ایرانخودرو داره فوتون و بنز دماغ دار میزنه… بنز رو مجوز نمیده یا سخت میگیره
زامیاد داره کامیونت و نیسان مونتاژ میکنه مجوز اویکو نمیده…
اما اریا دیزل سایپا دیزل و داتیس افرا دیزل که محصولی ندارن درحال ورود ولوو و رنو و داف هستن بدون مشکل..
دقیقا امیرجان تولیدی ندارن و مجبورن مجوز بدن تمامی شرکت های خودروسازی ایران ورشکست هستن . ماموت هم که من خبرهای دیگه ای ازش میشنوم ظاهرا با خطر و تهدید ابطال مجوز اسکانیا از سوی دولت و وزارت صنعت و معدن روبروست و ظاهرا داره یکارهای انجام میده برای اسکانیا نسل جدید .
خدمات پس از فروش مرسدس هم ما بارها گفتیم که ایران خودرو دیزل ابطال شده و دیگه کاره ای نیست و طرف حساب بنز شرکت گواه هست والسلام یعنی ایران خودرو دیزل بیطرف هست و یک جورایی برگ چغندره تو این قضیه ایران خودرو رو ورشکسته بدونید دیگه با این وضعیت فکر نمیکنم دوامی داشته باشه مبادا اینکه با بنز وارد مذاکره بشه و ورق براش برگرده سخت گیری چندانی نداره روی بنز ولی الان شرکتی که خیلی روی مرسدس بنز بشدت حساس شده و پیگیر کارهاش هست شرکت گواه هست و ظاهرا هم شرکت گواه خدمات پس از فروش و مجوز برای مرسدس بنز میده
دررابطه با زامیاد هم مشخص نیست چه کارهایی میکنه اما یکی از دوستان گفتند که قراره برای ورود اویکو نسل جدید یا همون اس وی یک کارهای دیگه ای انجام بده
با این که بازم گواه مسئولیت بنز رو بر عهده گرفته باز چرا انقد رونو مجوز و ترخیص کند یا صفره… واقعا این بنز تو ایران مافیایی هست..
کلا همه ی برندها مافیایی هستند جوری که الان ولو اف اچ اتاق جدید رو با رشوه همانند بنز پلاک میکنن تنها کامیونی که راحت میشه فعلا داف هست رنو هم یکسری ایرادات رو اریا دیزل میگیره
والا وحیدجان بوی پول به مشام شرکت ها بخوره براحتی مجوز همه چی رو خواهند داد .
خدایا از دست تو مانی چقدر ولو قرمز رنگ سه خط و اون کاربنی رینگ استیل هم خیلی شیک و قشنگه چقدر تنوع رنگ در کامیون های وارداتی زیباست بقول مانی مداد رنگی واردات داف هست البته بنز هم تنوع رنگی خوبی داره درکنار ولو 😎😌😌.
فیلم هم عالی بود دست مانی جان درد نکنه این ماشینا با آدم حرف میزنن .
ممنون از اقا کامران عزیز خواهش میکنم قابل شما و دوستان رو نداره
مانی بنظرت تو اروپا با این آشفته بازاری که میگی آینده کامیون سازی و خودروسازی رو به چه صورت میبینی؟
فعلا هیچی اقا کامران عزیز با این روند امکان داره کار برای واردات کامیون های اروپایی کمی به مشکل بر بخوره درجایی میخوندم که کرونا تا دوسال اینده مهمان کره زمین هست و با ورود ویروس لامبادا به امریکا و اروپا کارممکنه کمی سخت تر بشه و کلا دیگه کمتر شاهد تولید کامیون در اروپا باشیم متاسفانه برنامه و بازه ی زمانی مشخصی برای پایان کرونا تعریف نشده تا جایی که چندروز پیش یکی از مسئولین خط تولید مرسدس بنز گفت با کمبود قطعه مواجه هستیم و امکان داره مونتاژ تعدادی از محصولات رو یا تعطیل کنیم یا به بعد ها موکول کنیم . این خبر خوبی برای یک کارخانه با قدمت ۱۵۰ سال خودروسازی نیست و امیدوارم این وضعیت زود بخوابه که هرچند بعید میدونم این قضیه تا یکسال اینده جمع بشه . مدیر عامل مزدا هم چندوقت پیش گفته بود که با خطر ورشکستگی و سقوط بورس سهام شون در بازار اروپا و امریکا و افریقا روبرو هستند و ممکنه که به فکر ادغام با گروه خودروسازی جنرال موتورز یا فولکس واگن باشن . مشخص نیست اقا کامران ولی چیزی که من دارم میشنوم از وارد کننده ها کامیون خیلی کمه تو اروپا و صفرکیلومتر تقریبا نایابه هرچی هم هست ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ کم کار هست که به سختی میشه اونا رو یا از شرکت ها خرید یا از نمایندگی ۲۰۲۰ هم که دیگه وضعیتش رو تا اخر خودتون بخونید
جانم رنو تی …… هزار الله و اکبر به این ماشین ها ……
واقعا حضرت برازنده رنو تی سقف بلنده …..
آقا مانی من چیزی که الان میبینم در مورد وارداتی ها اینکه …. چنتا وارد کننده تو یک هفته اخیر خوب دارن رنو تی میارن و انشالله بیشتر هم میشه …در ثانی بنز که من الان اصلا ندیدم بیارن ؛ فقط اون تعدا محدود پارسال هست که مالکین شون دست به دامن ایران خودرو دیزل هستند که اونم خدمات نمیده ……
ودر آخر هم اینکه چرا داف و میفروشن تو اروپا ولی رنو و ولوو ها رو مالکین شون نمیفروشن …..تیراژ تولید رنو و ولوو خیلی بیشتر از داف هم بوده …
اقا سعید کلا رنو و ولو تو خود اروپا هم مدل صفرکیلومترشون سخت پیدا میشه و معمولا هم تولیدات مدل جدید کمپانی ها بصورت محدود میره برای شرکت های حمل و نقل و نمایندگی های معتبر درجه ۱ شون درکشورهای اروپایی . شما ۴ یا ۵ تا وارد کننده رو نبین که رنو و ولو میارن ، چیزی که ما داریم از وارد کننده ها میشنویم و برامون توضیح میدن بخاطر شرایط فعلی بازار اروپاو کمبود ماشین ، ولو های ۲۰۱۹ رو بعضا تا ۱۰۵ هزار یورو هم تو اروپا قیمت میدن رنو تی که پارسال مدل ۲۰۱۷۷ و حتی ۲۰۱۸ ش رو میتونستی تو هر نمایشگاه یا نمایندگی کامیون پیدا کنی امسال مدل های ۲۰۱۹ و۲۰۲۰ ش رو به سختی میتونی تو نمایندگی ها پیدا کنی یکی از تجار که زمینه کاری بسیار قوی دارند میگفتند تو لیون و تو نمایندگی رنو رفتن که فقط موفق به خرید ۵ دستگاه مدل ۲۰۱۹ سقف بلند شدند عده ای هم که کارشون معلوم نیست و ما شنیدیم ۲۰۱۷ میارن و جای ۲۰۱۸ به راننده بیچاره میفروشن کلا کامیون کمه تو اروپا و به ندرت تر وتمیز ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ پیدا میشه .
ممکنه که با این روند واردات برای تجار ایرانی کمی به مشکل برخورد کنه و اروپایی نه تنها به ایرانی ها بلکه به هرکشور دیگه ای سخت ماشین بدن چون عزیزی برای ما تعریف میکرد که تو المان به تجار ایرانی میگن اگه کامیون میخواید بیاید تعداد ۱۰۰ دستگاه به بالا پیش خرید و قرارداد ببندید چون بخاطر شرایط فعلی ماشین تکی نمیفروشن .
حجم اکتروس وارد شده به ایران حدود ۲۵۰ دستگاهی میشه که داخل شون مدل های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ هم پیدا میشه الان هم یکسری ها هم با پول های میلیاردی دارن وارد میکنن مدل های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ و خواهش میکنم این نکته رو توجه داشته باشید که خدمات بنز با گواه هست و دیگه ایران خودرو دیزل کاره ای نیست طرف حساب خدمات گواه هست و طبق اخرین اطلاعیه صادر شده از دولت و وزارت صنعت ۴۲۰۰دستگاه کامیون وارد شده به ایران باید ظرف مدت کاری ۳۰ روز به گمرک ها انتقال بشن و ترخیص بشن اگر این روند کند پیش بره کمپانی ها باجریمه های سنگین از سمت دولت روبرو خواهند شد چه داف چه بنز چه ولو باشه باید پلاک باشه ولاغیر.
ودر اخر هم تولیدات ولو و رنو در اروپا و مدل صفرشون کمتر از داف هست نه تنها ولو و رنو بلکه اسکانیا و مرسدس هم این مشکل رو دارند داف هم مدل صفرکیلومترش در اروپا کمیاب هست و مسئله اصلی که خیلی ها جای ولو و رنو بسمت داف میرن چون داف ۲۰۲۰ قیمتش معادل ۸۷ هزار یورو هست و برای خریدار به صرفه هست و با خدمات پس از فروش یک میلیارد و چهارصدی قیمت تمام شده ۴/۵۰۰ میلیارد و حتی بعضا ۵ میلیارد درمیاد الان ولو تمام شده ش رو با پلاک ۷ میلیارد هم قیمت میدن و رنو هم تمام شده ش رو ۴ میلیارد قیمت میدن ولی خب الان کامیونی که خیلی راحت پلاک میشه و خیلی راحت تر از بقیه ترخیص میشه داف هست و خریدار هم بیشتر سمت خرید داف تمایل پیدا میکنند.
چه پست قشنگی دستخوش
رنو تی رینگ استیل میخواد رخ رنو تی با رینگ استیل فضایی میشه😍
مانی خان دستت درد نکنه به امید رنو های بیشتر…
ممنون از اقا احسان عزیز انشالله که بیشتر وارد بشن ولی فعلا رکورد واردات دست داف هست انشالله تا ببینیم شرکت های دیگه چیکارمیخوان انجام بدن
دست آقا مانی درد نکنه ممنون از پست های تاپ و بی نظیرش آقا مانی راست میگه واردات داف بیشتر از برندهای دیگه هست و کلا رنو و ولو یکم واردات شون پایین تر اومده چون قیمت ولو خیلی بالا تر از محصولات دیگه هست.
بله اقا سهند من خودم به شخصه باشم هیچوقت ۱۰۵ هزار یورو برای ولو ۲۰۱۹ پرداخت نمیکنم چون قیمت متعادل ولو ۲۰۱۹ رو پایه ۸۸ هزار یورو هست و نه ۱۰۵ هزار یورو ۲۰۲۰ رو که قربونش برم اروپایی ها بردن رو پایه ۱۲۲ هزار یورو و جدیدترین مدلش رو یعنی همون ۲۰۲۱ رو تا ۱۴۰ الی ۱۵۰ هزار یورو هم قیمت میدن دیگه خودتون با این وضع یورو حساب کنید ببینید چه قیمت های کذایی از اب درمیاد داف خیلی بصرف تر هست و مان رو برای ورود اوکی بدن مان هم مثل داف هم اقتصادی هست هم بصرفه و خیلی ها درکنار داف ولو بنز و رنو میرن سمت مان
از پست زیباتون ممنون. بند آخر سوالات آقا سعید هم بسیار بجا بود. ممنون میشم نظر بدید
سلام حسین جان عزیز سوالان اقا سعید رو اون بالا جواب هاش رو نوشتم
به به دست خوش ماشالله الحق که این ماشینا لیاقت رانندگان ایرانی هست استایل و رنگ ها رو داشته باشید ادم واقعا لذت میبره از دیدن این سلاطین که میخوان تو اتوبان ها و جاده ها جولان بدن چقدر اون ولو اف اچ نسل ۵ زیبا و قشنگه با ادم حرف میزنه دستت درست مانی جان دستت درد نکنه
مخلص اقا بهروز هم هستیم قابل شما رو نداره برادر
ممنونم از نظرات دوستان عزیز