این محدوده جدید به لطف سلولهای باتری داخلی جدید تسلا و فناوری بسته باتری به دست میآید.
هنگام عرضه تسلا Semi در سال 2017 ، این خودروساز اعلام کرد که نسخه های تولیدی تسلا Semi که یک کامیون کلاس 8 با ظرفیت 80000 (36.3 تن)پوند است، به ترتیب دارای گزینه های برد 300 مایل(480 کیلومتر) و 500 مایل(800 کیلومتر) با قیمت های 150،000 و 180،000 دلار خواهند بود.
با این حال، ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت، گفت که آنها فرصت هایی برای گسترش این محدوده در طول آزمایش پیدا کردند.
یک سال بعد، ماسک گفت که نسخه تولیدی Semi تسلا نزدیک به 600 مایل( 993 کیلومتر) برد خواهد داشت.
مدیر عامل شرکت تسلا SEMI در اظهارات جدیدی در طی مصاحبه ای توضیح داد:
به نظر من رسیدن به برد مثلاً 500 کیلومتر برای یک کامیون SEMI میان رده، بسیار آسان و بی اهمیت است و این به فرض کامیونی است که باری به وزن 40 تن را می کشد. برای کامیونهای دوربرد، برد را تا 800 کیلومتر به راحتی میتوانید طی کنید و در طول زمان مسیری را تا 1000 کیلومتر برای یک کامیون سنگین هم میبینیم.
این دو رقم اول با آنچه تسلا قبلا برای تسلا SEMI اعلام کرده بود مطابقت دارد: 500 کیلومتر یا 310 مایل و 800 کیلومتر یا 497 مایل.
با این حال، 1000 کیلومتر (621 مایل) اطلاعات جدید در راه است.
همچنین، ماسک قصد داشت بگوید که وزن کل کامیون با بار در محدوده 40 تن باشد و در واقع بار 40 تن را بکشد، زیرا این وزن 88000 پوند (40 تن) است و کامیون ها در ایالات متحده دارای محدودیت وزنی 80000 پوند با بار(حدود 36.3 تن) هستند.
وقتی صحبت از ظرفیت تسلا SEMI شد، وزن و ظرفیت بار یک کامیون میانه یا SEMI بسیار مهم است زیرا میزان باری که می تواند حمل کند بر سودآوری آن تأثیر می گذارد.
این مشکل برای کامیون های برقی به دلیل وزن بسته باتری بوده است.
ماسک برای اولین بار در مورد آن اظهار نظر کرد و گفت که تسلا ممکن است مجبور شود یک تن ظرفیت خود را به وزن تسلا SEMI واگذار کند:
شما می توانید اساساً همان محموله ای را حمل کنید که یک کامیون دیزلی حمل می کند. ما فکر می کنیم که شاید یک تن جریمه وجود داشته باشد. شاید. در این مرحله میتوانیم کمتر از 1 تن کاهش ظرفیت بار داشته باشیم و فکر میکنیم در بلندمدت این کاهش بار برای کامیونهای برقی صفر خواهد بود.
مدیر عامل شرکت همچنین تأیید می کند که تسلا SEMI قرار است از سلول های جدید 4680 تسلا و حتی طراحی جدید بسته باتری ساختاری که تسلا با سلول جدید باتری خود رونمایی کرد، استفاده کند.
او گفت که این نوع محدودهها برای یک کامیون برقی در «حدود 300 وات ساعت بر کیلوگرم» چگالی انرژی در سطح سلول قابل دستیابی هستند که به چگالی انرژی سلولهای جدید تسلا اشاره دارد.
نویسنده: فرد لمبرت
دقت کردید درش برعکس باز میشه
آمریکایی ها خدای این تکنولوژی هستند
بنام خدا.گول حرفهای این ماسک ماسکدار رو نخورید دوستان🙂🙄
فعلا که با هوش مصنوعی دنیا رو دگرگون کرده